معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر استان، غربالگری ۱۶ هزار و ۷۸۹ نفر در مرز‌های زمینی انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی پهلوان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه فعالیت تیم‌های غربالگری مستقر در پایانه‌های مرزی استان همچنان ادامه دارد، گفت: این طرح با همکاری ستاد مقابله با ویروس کرونا به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و مرزبانی خوزستان از ۲۴ اسفند ماه پارسال آغاز شده است.

او افزود: از ابتدای اجرا تاکنون، ۱۶ هزار و ۷۸۹ نفر با مراجعه به ایستگاه‌های مستقر در مرز‌های خوزستان با کشور عراق، مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفته اند.

 پهلوان بیان داشت: 2 ایستگاه نمونه گیری و آزمایشگاهی تست تشخیصی PCR در پایانه‌های مرزی خوزستان مستقر شده اند و با بهره گیری از تکنولوژی‌های به روز توانسته اند، ۱۰ هزار و ۹۲۱ مورد تست PCR با جواب آزمایش حدود ۲ ساعته و ۶ هزار و ۷۰۸ تست رپید نمونه گیری را انجام دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه نجاتگران جمعیت هلال احمر استان از ابتدای طرح تاکنون به عنوان مدافعان سلامت در پایانه های مرزی پای کار بوده اند، تصریح کرد: این جمعیت تمام تلاش خود را برای کنترل مرز‌های زمینی بین 2 کشور ایران و عراق جهت شناسایی افراد مبتلا به کرونا ویروس به کار گرفته است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.