رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خوزستان از اجرای عملیات واکسیناسیون بیش از ۱۷۳ هزار نوبت سر دام سبک در استان خبر داد.

محمد آنتیک چی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بیش از ۱۷۳ هزار نوبت سر دام سبک در استان علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک وبروسلوز بره و بزغاله (بیماری مشترک بین انسان و دام) و تب برفکی واکسینه شدند.

او با بیان اینکه واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز بره، بزغاله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک به مدت یک سال کامل ایمنی ایجاد کرده و دام‌های واکسینه شده تا از این بیماری‌ها در امان خواهند ماند، افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، از جمله بیماری ویروسی بسیار واگیردار گوسفند و بز است که قابلیت سرایت از دام اهلی به حیات وحش را دارد و در صورت انتقال خسارات و تلفات شدیدی درحیات وحش برجا می‌گذارد.

آنتیک چی بیان داشت: با توجه به اینکه این بیماری با آغاز ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی تنفس، اسهال بد بو و سرفه آغاز شده و دام مبتلا به این بیماری به شدت لاغر شده و در نهایت تلف می‌شود، از دامدارن خواهشمندیم با تیم‌های عملیاتی واکسیناسیون دام همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.