معاون اول نماینده دائم مسکو در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که نشست رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در ژنو بتواند روابط دو کشور را احیا کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که نشست ژنو بتواند تا حد ممکن روابط روسیه با آمریکا را بازیابی کند.

پولیانسکی در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: نشست چهارشنبه روسیه و آمریکا در ژنو  نشان می‌دهد که آیا واشنگتن قادر خواهد بود از اتهامات بسیار محتمل خود برای بازگرداندن روابط با مسکو تا حد ممکن صرف نظر کند.

او افزود: در عرض چند ساعت، خواهیم فهمید که چه چیزی برای شرکای آمریکایی مهمتر است، عقل سلیم یا محاسبات ژئوپلیتیک. بیایید امیدوار باشیم که اتهامات آمریکا جای خود را به بحث‌های تخصصی مبتنی بر حقایقی درباره چگونگی اصلاح اختلافات بدهد.

گفتگو‌های ولادیمیر پوتین و جو بایدن رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در ویلای «لاگرانژ» ژنو، پایتخت سوئیس برگزار می‌شود. در ابتدای این دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز حضور خواهند داشت.سپس جلسه با اعضای هیئت ادامه می‌یابد.

انتظار می‌رود مذاکرات حدود چهار یا پنج ساعت به طول انجامد. این نخستین دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا از زمان دیدار پوتین با دونالد ترامپ در هلسینکی در ژوئیه ۲۰۱۸ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار