مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ۲ طرح عمرانی در چهار روستای این شهرستان با هشت میلیارد ریال اعتبار افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ۲ طرح عمرانی در چهار روستای این شهرستان با هشت میلیارد ریال اعتبار افتتاح و بهره‌برداری شد.

جواد گودرزی افزود: این طرح‌ها شامل آبیاری تحت فشار تجمیعی در دهستان همت آباد و روستای حاجی آباد و طرح احداث استخر ذخیره آب در روستا‌های دره صیدی و فخرآباد است.

او اظهار داشت: با اجرای طرح آبیاری تحت فشار ۲۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی به این سیستم تجهیز و زمینه اشتغال۱۶۰ نفر فراهم شد.
مدیرجهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار این روستا‌ها ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

گودرزی اضافه کرد: طرح احداث استخر ذخیره آب در دهستان دره صیدی و روستای فخرآباد به حجم ۶۵۰ متر مکعب با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار احداث شد.
او ادامه داد: با اجرای این طرح ۳۰ خانوار از مزایای استخر ذخیره آب برخوردار و زمینه اشتغال پنج نفر می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: سالانه ۱۰هزار میلیارد ریال انواع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

گودرزی افزود: شهرستان بروجرد با ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

او اظهارداشت: از مجموع ۶۹ هزارهکتار اراضی زراعی و باغی ۳۵هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار تن از جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی و باغبانی بیان کرد: این تعداد در ۲۳۲ روستای ۲ بخش مرکزی و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.

گودرزی اضافه کرد: ۳۸ مزرعه پرورش ماهی سرد آبی فعال است که زمینه اشتغال ۴۰۰ جوینده کار را فراهم و سالانه ۲هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی سردآبی را روانه بازار مصرف می‌کند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.