رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرد تسلط طالبان بر افغانستان از طریق جنگ غیر ممکن خواهد بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در سخنانی گفت طالبان در حال توسعه جنگ است و می‌خواهد تا برنده میدان باشد؛ اما نخواهد توانست تا بر افغانستان از طریق نظامی مسلط شود.

رئیس شورای مصالحه عالی افغانستان این سخنان را در کابل و در نشستی که از سوی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ترتیب داده شده بود، بیان کرد.

او گفت: طالبان از این فرصت (خروج نیرو‌های آمریکایی) استفاده کرده و تلاش دارد تا برنده میدان شود. فعالیت‌های شبانه روزی آن‌ها چنین چیزی را نشان می‌دهد.

او در ادامه افزود: غیر ممکن است طالبان بتواند از طریق جنگ بر افغانستان مسلط شود.

در همین حال، سازمان ملل از طرف‌های درگیر جنگ خواست تا فرصت فعلی برای صلح را از دست ندهند.

عبدالله گفت: اگر طالبان بر جنگ اصرار ورزد و فرصت کنونی برای صلح را رد کند، یک بازنده بزرگ تاریخی خواهد بود.

عبدالله همچنین از فداکاری‌های نیرو‌های امنیت ملی و دفاعی افغانستان تقدیر کرد.

عبدالله گفت: "ما از این نیرو‌هایی که حافظ صلح در آینده هستند حمایت می‌کنیم و باید روحیه آن‌ها را تشویق کنیم. ما باید از نگران ساختن بی مورد آن‌ها اجتناب کنیم.

گفتنی است شبکه طلوع نیوز به نقل از برخی منابع امنیتی گزارش داد درگیری میان نیرو‌های امنیتی افغانستان و طالبان در دست کم ۸۰ منطقه این کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته ادامه داشته است.

بر اساس اعلام این منابع، بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های طالبان و ۹۰ نفر از نیرو‌های امنیتی در این درگیری‌ها کشته شدند. این در حالی است که نه طالبان و نه دولت افغانستان هیچ کدام آماری از تعداد قربانیان خود ارائه نداده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.