نخستین بار ۳۰ هکتار چغندر نشایی در نهاوند کاشته شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوندگفت: نخستین بار کاشت چغندر نشایی در ۳۰ هکتار از مزارع نهاوند انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،کریم حاج بابا علی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوندگفت:  نخستین بار در شهرستان نهاوند ۳۰ هکتار چغندر به صورت نشایی کشت شد و با اجرای آن بسیاری از هزینه های کشاورز و بحث آب بری در این زمینه کاسته می شود.

او افزود: ۵هکتاراز مزارع نهاوند به کشت پسته اختصاص داده شده است وامسال  نخستین بار ۲۰هزار هکتار محصول گلرنگ کشت شده است.

حاج بابا علی بیان کرد:امسال برای مبارزه با سن در ۲۴هزار هکتار کشت گندم دیم و آبی انجام شده است تا گندم نهاوند که متقاضی زیادی با توجه به کیفیت خاص خود دارد امسال هم عرضه شود.

مدیر جهادکشاورزی نهاوند گفت:در حال حاضر در بخش نهاده ها با توزیع ۳۰هزارتن نهاده در شهرستان مشکلی نداریم.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰هکتار گلخانه در شهرستان نهاوند فعال است ،افزود ۴هکتار گلخانه هیدروپونیک به‌صورت پیشرفته داریم که جزو ۵گلخانه برتر کشور است و از شهریور ماه ۹۹ فعالیت رسمی و تولید محصول فلفل دلمه ای را آغاز کرد.

مدیرجهادکشاورزی نهاوند اظهار داشت:کشت انواع فلفل دلمه در این گلخانه انجام می شود و صادرات آن به خارج از استان و کشورهای دیگر انجام می شود اما هنوز بحث هیدروپونیک در بسیاری از نقاط کشور غریبه است و در غرب کشور هنوز این سطح کار دیده نشده است.

هیدروپونیک یا آب‌کشت، یکی از روش های خلاقانه تولید محصولات کشاورزی بدون خاک و سم و با کم ترین نیاز به آب (با استفاده از محلول مغذی) است. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.