جوانان نهاوندی در کاری ارزنده برای نجات ماهی‌ها از بستر رودخانه خشک شده، اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهرداد سلگی رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: کاهش میزان بارندگی در برخی مناطق باعث خشک شدن آب رودخانه‌ها و در نتیجه مرگ تعداد زیادی ماهی شده و با ادامه این روند تعداد بیشتری در معرض تلف شدن هستند.

او گفت: طی تماس چند روز گذشته تعدادی از اهالی روستای عسگرآباد این شهرستان با اداره محیط زیست نهاوند مبنی بر وقوع کم‌آبی و یا خشک شدن بستر رودخانه حاشیه روستا که منجر به از بین رفتن ماهی‌های موجود در آن شده است با تعدادی از جوانان حامی محیط زیست ارتباط برقرار شد و از آنان خواسته شد در این رابطه همکاری‌هایی جهت جلوگیری از خسارت بیشتر را به عمل آورند.

او ادامه داد: خوشبختانه تعدادی از جوانان در اقدامی خودجوش تعداد زیادی از ماهی‌ها را از رودخانه گرفته و در مخازن آب ریخته و سپس در رودخانه حاشیه روستای بابارستم رهاسازی کرده‌اند.

سلگی افزود: همچنین در اقدامی مشابه با توجه به کاهش آب رودخانه روستای لیلان و خشک شدن احتمالی آن که باعث به خطر افتادن زندگی ماهی‌ها شده است جمعی از جوانان دوستدار محیط زیست تعداد زیادی از ماهی‌های کف رودخانه را جمع آوری و به دیگر مناطق برده و در آب رودخانه‌های پرآب رهاسازی کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع تعدادی از جوانان شهرستان و فعالان محیط زیست پویشی را با عنوان «نجات ماهیان رودخانه‌ها» تشکیل داده‌اند که امیدواریم با این اقدام  ماهیان مناطقی را که آب رودخانه‌های آن‌ها خشک می‌شوند نجات دهند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
دمشون گرم