مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت ۳۵ سامانه ثبت تخلفات سرعت در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم اله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در پانزدهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل گفت: از این میزان ۱۶ سامانه سرعت متوسط را اعمال می‌کند و ۷ سامانه دیگر نیز در حال ارتقاء و بروز رسانی است.

او با اشاره به مکان یابی ۶ سامانه ثبت تخلفات سرعت در محور‌های شمالی استان افزود: کنترل سرعت یکی از عوامل مهم پیشگیری از وقوع تصادفات است که این مهم با تلاش نیرو‌های پلیس راه و سامانه‌های ثبت تخلفات درحال انجام است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل هوشمند سازی جاده‌ها را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل دانست و بیان کرد: علاوه بر ۳۵ سامانه ثبت تخلفات سرعت، ۷۰ دستگاه تردد شمار برخط، ۲ سامانه توزین حین حرکت و ۴۱ دوربین نظارت تصویری نیز در محور‌های مواصلاتی استان فعال است.

وثوقی تجدید خط کشی ۵۲۲ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان در ۲ ماه گذشته را یادآور شد و گفت: در طرح راهداری محوری ۱۵۰ دستگاه ناوگان راهداری و ۲۰۰ نفر پرسنل راهدار در آن فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز تدوین مقررات حمل‌ونقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی نیز که بصورت ویدئو کنفرانسی در پانزدهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل سخن می‌گفت بر بررسی ویژه علل و عوامل بروز تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل به ویژه محور‌های شمالی استان تاکید کرد.

رضا نفیسی ارتقای ایمنی محور‌های مواصلاتی را از اولویت‌های اصلی کمیسیون ایمنی راه‌های کشور دانست و از آمادگی این کمیسیون جهت رفع مشکلات و مسائل مربوط به تصادفات استان اردبیل خبر داد.

وی گفت: عملکرد سیستم‌های ITS، ثبت و اعمال قانون تخلفات انجام شده می‌تواند کمک شایانی برای کاهش تصادفات در محور‌های مواصلاتی داشته باشد و کمیسیون ایمنی راه‌ها نیز برنامه ریزی‌های لازم را جهت حل مشکلات موجود در حوزه این سیستم‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.