رئیس ستاد انتخابات شهرستان همدان گفت: ۳۱۳ شعبه اخذ رای آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،فاطمه حبیبی رئیس ستاد انتخابات شهرستان همدان از آمادگی شهرستان همدان برای برگزاری انتخابات خبر داد و افزود: در انتخابات ۱۴۰۰ که همزمان دو انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود، ۳۱۳ شعبه اخذ رای در شهرستان همدان فعال خواهند بود.

او اظهار داشت: از ۳۱۳ شعبه اخذ رای ۲۰۱ شعبه ثابت و ۱۱ شعبه سیار، ۶ شعبه در شهر مریانج، ۶ شعبه در شهر جورقان و در شهر قهاوند ۳ شعبه ثابت فعال خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان همدان بیان کرد: در بخش مرکزی همدان ۴۷ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار و در بخش شراء نیز ۲۲ شعبه ثابت و ۷ شعبه سیار اخذ رای را در مناطق روستایی انجام خواهند داد.

او با اشاره به اینکه در شهر‌های مریانج، جورقان و قهاوند اخذ رای به صورت دستی انجام خواهد شد گفت: در روند رای‌گیری شعب اخذ رای، فرد رای دهنده وارد شعبه شده و در مرحله نخست شناسنامه فرد بررسی و در مرحله بعد با ارائه کارت ملی هویت وی توسط دستگاه‌های احراز هویت بررسی شده و در صورت احراز هویت تعرفه رای برای هر دو انتخابات به رای دهنده صادر می‌شود و فرد می‌تواند رای خود را داخل صندوق بیاندازد.

حبیبی با بیان اینکه در شهر همدان انتخابات شورا به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود گفت: پس از احراز هویت، کارت تعرفه در اختیار رای‌دهنده قرار خواهد گرفت تا با مراجعه به صندوق الکترونیک و با وارد کردن کد نامزد یا نامزد‌های مورد نظر رای خود را ثبت کند.

او با اشاره به اینکه همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط رای دهنده الزامی است عنوان کرد: با انصراف تعدادی از نامزد‌های انتخابات شورا در شهر همدان تعداد نهایی نامزد‌ها در حال حاضر ۲۸۳ نفر است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.