کاهش شدید واردات غذایی در اثر تحریم‌های ظالمانه آمریکا

یک وزیر ونزوئلا از کاهش واردات مواد غذایی در اثر تحریم‌های ظالمانه آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوا، «کارلوس لئال تلریا» وزیر مواد غذایی ونزوئلا به سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت واردات مواد غذایی به کشورش به دلیل تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، به میزان فاجعه بار ۸۳/۷ درصد کاهش یافته است.

تلریا گفت: یک کارزار تبلیغاتی آمریکا و متحدانش برای حمله منظم به حق غذا ونزوئلا انجام می‌شود.

وی به این نهاد گفت این تحریم ها، بیشتر تأمین کنندگان مواد غذایی بین المللی و ملی کشور" را هدف قرار داده است. این اقدامات [تحریم ها]باعث افت ۸۳.۷ درصدی واردات مواد غذایی شده است؛ بنابراین از تهیه بین المللی محصولات خام، کالا‌های تولیدی و نهاده‌های تولید محصولات کشاورزی جلوگیری می‌شود و همچنین اکثر شرکت‌های بین المللی و ملی که مواد غذایی ونزوئلا را تأمین می‌کنند، تحریم هستند.

تلریا خاطر نشان کرد قبل از آنکه باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا سال ۲۰۱۵ ونزوئلا را «تهدیدی برای امنیت ملی» آمریکا اعلام و تحریم‌های خود را آغاز کند، فائو از موفقیت‌های این کشور در خصوص امنیت غذایی استقبال کرده بود.

وزیر مواد غذایی ونزوئلا خاطر نشان کرد "کمیته‌های تأمین و تولید محلی" که نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا سال ۲۰۱۶ برای اطمینان از تهدید نشدن امنیت غذایی ونزوئلایی‌ها تاسیس کرد، همچنان ماهانه از طریق تقریباً ۳۷۰۰ آشپزخانه به بیش از ۷۰۰ هزار نفر از افراد آسیب پذیر خدمات می‌دهند.

این خدمات، علاوه بر تقریباً ۶ میلیون خانواده ونزوئلایی است که هر ماه یک بسته از کمیته‌های تأمین و تولید محلی دریافت می‌کنند که حاوی کالا‌های اساسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار