مسکو: مذاکرات وین رو به پیشرفت است

نماینده دائم روسیه در مذاکرات برجام از پیشرفت در رایزنی‌ها و شفاف‌سازی درباره احیای توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی از پیشرفت در مذاکرات برجامی در وین، پایتخت اتریش خبر داد.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «مذاکرات برجام وین در حال پیشرفت است. در چند روز گذشته درباره بحث‌برانگیزترین چالش، یعنی اجرای برنامه، زمان و مسئول آن، به شفافیت دست یافتیم.»

او در ادامه افزود: «با این حال برسر برخی موضوعات دشوار و وقت‌گیر مناقشاتی باقی است.»

ششمین دور نشست مشترک کمیسیون برجام با حضور نمایندگان ایران، تروئیکای اروپایی، روسیه، و چین شنبه هفته جاری در گراند هتل، وین انجام شد. همانند نشست‌های پیشین در این نشست نیز «انریکه مورا» به معاونت از «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ریاست این نشست را برعهده داشت.

اولیانوف پس از این نشست اعلام کرد: «کیفیت توافق در مذاکرات کنونیِ احیای برجام در گراند هتل، وین در رأس محور‌ها در این نشست است.»

روز گذشته «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای مدعی شد: «برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران و گروه ۱+۵، باید منتظر نتیجه انتخابات روز جمعه در این کشور ماند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقامات مذاکره کننده کشورمان تاکید کرده‌اند که مذاکرات پیش رو در وین بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران ادامه پیدا می‌کند و فقط جنبه فنی آن اهمیت دارد. تهران تصریح کرده است که مسائل سیاسی داخلی بر مسیر مذاکرات تاثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار