رئیس سازمان مدیریت پسماندشهرداری شیراز گفت: سفره‌های پارچه‌ای در بیش از ۵۰ نانوایی در سطح شهر شیراز توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله خوشبخت گفت: یکی از موضوعات مهم در حفاظت از محیط زیست کاهش تولید پسماند است که هر یک از شهروندان تا صنایع و کارخانجات مختلف بایست نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

او افزود: یکی از راه‌های کاهش تولید پسماند استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی و نایلون‌ها است که آثار مخرب بسیاری بر محیط زیست انسان و سایر موجودات گذاشته است.

خوشبخت ادامه داد: شهروندان با استفاده از کیسه‌های بادوام که به راحتی در منزل قابل تهیه است می‌توانند نقش بسزایی در کاهش استفاده از کیسه‌های نایلونی و پلاستیک‌ها به صورت روزانه داشته باشند.

او اظهار داشت: اگر هر خانوار شیرازی روزانه یکبار برای خرید به میوه فروشی یا سایر مراکز خرید مراجعه کند و یک عدد کیسه نایلونی استفاده کند روزانه بیش از ۵۰۰ هزار کیسه نایلونی مصرف می‌شود و این عدد در یک سال بیش از ۱۵۰ میلیون کیسه نایلونی مصرف شده است که چه ازنظر مصرف انرژی برای تولید این میزان نایلون و هم از منظر تولید پسماند قابل توجه است.

خوشبخت بیان داشت: سازمان مدیریت پسماند برای آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان در زمینه مدیریت پسماند از روش‌های مختلفی از جمله آموزش چهره به چهره شهروندان، آموزش دانش آموزان و آموزش در فضای مجازی و سایت سازمان و برگزاری مانور‌ها استفاده می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند از برگزاری مانور آموزشی در نانوایی‌های سطح شهر به مناسبت هفته محیط زیست و توزیع سفره‌های پارچه‌ای در بیش از ۵۰ نانوایی در سطح شهر خبر داد و این کار را در راستای کاهش تولید پسماند بر شمرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار