فرآیند رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ساعت ۷ صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ و دسترسی آسان مردم به شعب اخذ رأی در استان کرمانشاه هزار و ۹۴۲ شعبه رأی گیری شامل ۹۵۳ شعبه شهری و ۹۸۹ شعبه روستایی در نظر گرفته شده است.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

 استان کرمانشاه در این دوره از انتخابات، ۳۴ هزار و ۱۹ رأی اولی دارد که که از این آمار ۱۶ هزار و ۷۱۵ نفر زن و ۱۷ هزار و ۳۰۴ نفر مرد هستند.

 در استان کرمانشاه ۴۰ هزار نیرو در قالب هیات‌های اجرایی، نمایندگان فرمانداران، ناظرین شورا‌ها و شورای نگهبان، بازرسان، محافظان، رانندگان و نیرو‌های پشتیباتی و خدماتی کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند .

لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰/آغاز فرآیند رأی گیری در استان کرمانشاه

مردم به سایت "انتخاب ایران" مراجعه کنند

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع کرونا برای رفاه حال مردم سامانه‌ای به نام سامانه "انتخاب ایران" به آدرس www.entekhabiran.moi.ir طراحی شده که مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه علاوه بر مشاهده اسامی کاندیدا‌ها و کُد انتخاباتی آنها، نزدیکترین شعب اخذ رای به محل سکونت خود را در شهر یا روستا شناسایی کنند.

او گفت: این سامانه بگونه‌ای طراحی شده که خلوترین شعب را هم به مردم معرفی می‌کند که بتوانند در این شعب در سریعترین زمان ممکن رای داده و معطل نشوند.

بالایی با بیان اینکه تعرفه رای به میزان کافی در استان تامین شده افزود: امسال بگونه‌ای برنامه ریزی کرده ایم که میزان مصرف تعرفه رای بصورت آنلاین در ستاد‌های فرمانداری و استانداری قابل رصد است، بنابراین با کم شدن تعرفه‌ها در هر شعبه بلافاصله تعرفه رای به آن شعبه ارسال می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: اگر در شعبه‌ای بیش از ۷۰ درصد تعرفه‌های رای مصرف شود، بلافاصله تعرفه‌های جدید برای شعبه ارسال می‌شود.

لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰/آغاز فرآیند رأی گیری در استان کرمانشاه

به ازای هر شعبه اخذ رای یک بازرس فعالیت دارد

دبیر هیات بازرسی استان کرمانشاه گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ در استان، به ازای هر شعبه اخذ رای یک بازرس فعالیت دارد، یعنی در مجموع روند برگزاری انتخابات در ۱۹۴۲ شعبه اخذ رای در استان توسط ۱۹۴۲ بازرس رصد می‌شود.

عزیزی افزود: به ازای هر ۱۵ صندوق نیز یک سربازرس در انتخابات استان فعالیت دارد.

او افزود: علاوه بر این‌ها ۲۱ بازرس ویژه وزارت کشور هم امر انتخابات در استان را رصد می‌کنند.

لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰/آغاز فرآیند رأی گیری در استان کرمانشاه

آماده باش دفاتر ثبت احوال جهت رفع مشکلات سجلی مردم

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از آماده باش دفاتر ثبت احوال و ۳۵ دفتر پیشخوان در روز انتخابات جهت رفع مشکلات سجلی مردم خبر داد.

صادق خدادادی با بیان اینکه برای رای گیری در روز انتخابات داشتن شناسنامه و شماره ملی الزامی است، گفت: در همین راستا تمام ادارات ثبت احوال آماده باش هستند تا بتوانند مشکلات احتمالی مردم در این زمینه را در روز انتخابات رفع کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: علاوه بر ادارات ثبت احوال، در این روز ۳۵ دفتر پیشخوان طرف قرارداد ثبت احوال در سطح استان نیز فعال هستند.

خدادادی گفت: در این روز افرادی که درخواست تغییر شناسنامه داده اند، اما به هردلیل برای تحویل آن مراجعه نکرده اند، می‌توانند شناسنامه خود را تحویل بگیرند.

خدادادی افزود: در خصوص کارت ملی هم خود کارت و یا رسید آن برای رای گیری نیاز نیست و افراد تنها با داشتن شماره ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰/آغاز فرآیند رأی گیری در استان کرمانشاه

بکارگیری ۵۰۰ کارشناس بهداشت در زمان برگزاری انتخابات

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی از بکارگیری ۵۰۰ کارشناس بهداشت در زمان برگزاری انتخابات خبر داد و افزود: تلاش بر این است که در شعب ثابت انتخابات یک ناظر بهداشتی در طول برگزاری انتخابات حضور داشته باشد.

کرمی گفت: با توجه به کم بودن تعداد کارشناسان نسبت به شعب سیار، شعب نزدیک توسط یک کارشناس رصد می‌شود و در شعبی که مراجعه کننده بالایی دارند حتما کارشناسان بصورت مستمر حضور خواهند داشت.

او افزود: علاوه بر این تمام مجریان انتخابات آموزش داده شده اند تا بتوانند هریک در نقش یک ناظر بهداشتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رصد کنند .

لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰/آغاز فرآیند رأی گیری در استان کرمانشاه

۳۲ صندوق اخذ رای سیار برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: تعداد ۳۲ صندوق اخذ رای سیار برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که آنان در صورت تمایل می‌توانند با سامانه ۱۱۱ تماس بگیرند تا در محل سکونت آنان نسبت به اخذ رای اقدام لازم صورت گیرد.

فرزین معتمدی افزود: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، طرح «حامیان سلامت» به منظور نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، توصیه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط اعضای جمعیت هلال احمر به رای دهندگان در شعب پر ازدحام اخذ رای سطح استان به اجرا در آمده است که در این طرح ۲۲۰ نفر از اعضای جوانان هلال احمر مشارکت دارند.

او افزود: آماده باش ۸۰ تیم عملیاتی در شهرستان‌های استان، آماده باش سه تیم واکنش سریع و امدادهوایی در مرکز استان، آماده باش ۱۵ پایگاه امداد و نجات بین شهری، تامین و در اختیار قراردادن اقلام بهداشتی (ماسک، مواد ضدعفونی و دیگر اقلام) به اعضای ناظران، عضویت ۱۰۶ نفر از همکاران در صندوق‌های اخذ رای به عنوان نمایندگان فرماندار، هیات نظارت و اعضای صندوق اخذ رای، استقرار و بکارگیری ۴۵ دستگاه آمبولانس در شعب پر ازدحام سطح استان، جانمایی مکان حضور رای دهندگان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در اختیار قرار دادن ۴۲ دستگاه خودرو اعم از مینی بوس، خودرو‌های کمک دار و خودرو‌های سواری جهت برگزاری انتخابات به فرمانداری‌های تابعه استان از جمله اقدامات هلال احمر استان برای برگزاری بهتر انتخابات است.

برقراری امنیت در همه شعب اخذ رای

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از برقراری امنیت در همه شعب اخذ رای خبر داد و گفت: مردم در کمال آرامش مشغول انداختن آرای خود به صندوق‌ها هستند.

 علی‌اکبر جاویدان گفت: مشکل خاصی در شعب رای گیری مرکز استان مشاهده نشده و امنیت در همه آن‌ها برقرار است.

او ادامه داد: در دیگر شهرستان‌های استان وضعیت امنیت شعب کاملا مطلوب و رضایت‌بخش بوده و هیچگونه ناامنی و اخلالی در جریان برگزاری انتخابات گزارش نشده است.

جاویدان با اشاره به وجود ۱۹۴۲ شعبه اخذ رای در استان، افزود: بیش از شش هزار نیروی پلیس امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا را برعهده دارند .

انتخابات ۱۴۰۰ در امنیت و سلامت کامل درحال برگزاری است

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: انتخابات ۱۴۰۰ در استان در امنیت و سلامت کامل درحال برگزاری است.

شهرام کرمی با اشاره به گذشت بیش از هفت ساعت از برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سطح استان، افزود: از صبح امروز (۲۸ خرداد) که فرآیند رای گیری انتخابات ۱۴۰۰ شروع شده، شاهد حضور پرشور و استقبال گسترده مردم استان درپای صندوق‌های رای بوده ایم.

او ادامه داد: انتخابات در امنیت و سلامت کامل در استان در حال برگزاری است و تاکنون مشکلی نداشته‌ایم.

دادستان کرمانشاه افزود: بنا به گزارشات رسیده، دستورالعمل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت رای دهندگان از سوی کارگزاران به خوبی درحال انجام است.

او با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بروز تخلفات انتخاباتی در درب شعب اخذ رای نداشته ایم، گفت: درصورتی که تخلفی مبنی بر خرید و فروش رای از سوی کاندیدا‌های شورای شهر و روستا مشاهده شود، برخورد خواهد شد .

درحال تکمیل/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.