صهیونیست‌ها به نمازگزاران فلسطینی که در اعتراض به بی‌حرمتی به ساحت پیامبر اسلام (ص) در حیاط مسجدالاقصی تظاهرات می‌کردند، یورش بردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فلسطینی‌ها بعدازظهر امروز بعد از برپایی نماز جمعه اعتراضی را در درون حیاط مسجدالاقصی در اعتراض به اهانت شهرک‌نشینان صهیونیست به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در جریان راهپیمایی پرچم برگزار کردند.

صهیونیست‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی تحریک آمیز سالانه خود موسوم به راهپیمایی پرچم‌ وارد منطقه باب العامود در قدس اشغالی شدند و مراسم رقص پرچم‌ها را در نزدیکی این منطقه اجرا کردند.

آن‌ها اما همانند سال‌های گذشته نتوانستند به منطقه قدیمی و مسجد‌الاقصی برسند. فلسطینیان که امسال برای نخستین بار در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی راهپیمایی پرچم‌ها را ناکام گذاشتند مرود حمله نظامیان صهیونیست قرار گرفتند و بازداشت شدند. صهیونیست‌ها این راهپیمایی را با ادعای متحد کردن مسجد الاقصی و قدس اشغالی برگزار می‌کنند. ده‌ها فلسطینی در درگیری‌ها زخمی و بازداشت شدند.


بیشتر بخوانید:


شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور به سمت نمازگزاران فلسطینی 

خبرگزاری فلسطینی «صفا» نوشت نیروهای اشغالگر صهیونیست در پاسخ به این ظاهرات، به باب السیلسیلا در مسجدالاقصی یورش بردند و گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور به سمت نمازگزاران فلسطینی شلیک کردند.

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات فلسطینیان در مسجد الاقصی 03

دستگیری جوانان فلسطینی هنگام خروج از مسجدالاقصی

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد نیرو‌های اشغالگر تعدادی جوان فلسطینی را هنگام خروج از مسجدالاقصی دستگیر کردند.

همزمان با اعزام نظامیان صهیونیست بیشتر به «باب الاسباط» در مسجدالاقصی، پلیس رژیم صهیونیستی نیز گروهی از جوانان فلسطینی را در همان مکان بازداشت کرد.

در ادامه تشدید تنش‌های اشغالگران صهیونیست با فلسطینیان جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی یکی از مواضع مقاومت فلسطین را شب گذشته در شرق جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تلاشی ناکام برای متوقف کردن همبستگی فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت با شهر قدس و سرپوش گذاشتن بر آشفتگی بی سابقه نهاد صهیونیستی در برگزاری به اصطلاح «راهپیمایی پرچم» است.


بیشتر بخوانید:


رسانه‌های محلی نیز نوشتند «سندس عویس» روزنامه‌نگار فلسطینی در هنگام درگیری با نیرو‌های اشغالگر در داخل مسجدالاقصی مجروح شد و به بیمارستان «المقاصد» منتقل شد.

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات فلسطینیان در مسجد الاقصی 01

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات فلسطینیان در مسجد الاقصی 02

زخمی شدن ۴۷ فلسطینی در درگیری با نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در نابلس

این درحالی است که نیرو‌های نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی  به سمت جوانان در ورودی شهرک بیتا در جنوب نابلس، گاز اشک‌آور شلیک کردند.

الجزیره نیز از زخمی شدن ۴۷ فلسطینی در درگیری با نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در بیتا در جنوب نابلس خبر داد.

جراحت ۹ فلسطینی درپی درگیری با نظامیان صهیونیست در مسجدالاقصی

دفتر هلال احمر فلسطین در بیت‌المقدس خبر داد که ۹ فلسطینی در «باب السلسله» مسجدالاقصی هدف اصابت گلوله‌های پلاستیکی قرار گرفتند و ۳ نفر از آن‌ها به‌دلیل جراحت به بیمارستان منتقل شدند.

پیش از این نیز نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (جمعه) به روستای سالم در شرق نابلس یورش بردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در یورش به این روستا، ۶ شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

آن‌ها در شهر الخلیل نیز یک اسیر آزاد شده فلسطینی را مجددا بازداشت کردند.

داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرده است، پس از عملیات سیف القدس، صهیونیست‌ها در تلاش برای هتک حرمت به مسجد الاقصی، دچار نوعی نگرانی شده اند حتی راهپیمایی سالانه پرچم که در قدس برگزار شد با شکست بزرگی مواجه شده است.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: حملات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه، نمایش کابینه جدید این رژیم با هدف ترمیم روحیه ارتش اشغالگر در برابر پایداری و ضربات نیرو‌های مقاومت در نبرد سیف القدس به این رژیم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار