فرماندهی عملیات مشترک عراق و ائتلاف به سرکردگی آمریکا به زودی در خصوص اجرای طرح خروج نظامیان واشنگتن از خاک عراق گفتگو می‌کنند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نینا، فرماندهی عملیات مشترک عراق از برگزاری نشست قریب الوقوع با ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا برای تعیین مکانیسم تعیین زمان خروج نیرو‌های خارجی از خاک این کشور خبر داد.

سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق طی بیانیه‌ای به خبرگزاری ملی عراق (نینا) گفت: آخرین جلسه بین عملیات مشترک و ائتلاف بین المللی بسیار مهم بود و تصمیم بر این شد که جلسه دیگری برای تعیین مکانیسم تعیین زمان برای عقب نشینی نیرو‌های خارجی و استقرار مجدد آن‌ها در خارج از عراق، در پایان ماه ژوئیه یا اوایل ماه اوت برگزار شود.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و تنی چند از همراهانش در ژانویه سال ۲۰۲۰، بنا به مصوبه پارلمان عراق، نیرو‌های آمریکایی ملزم به خروج از این کشور هستند. با این حال، آمریکا به بهانه مبارزه با داعش و طرح ریزی حملات علیه مواضع خود سعی دارد لزوم حضور خود در عراق را به همگان بقبولاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار