جمعی از خادمان آستان قدس رضوی همزمان با دهه کرامت با امام جمعه قزوین دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار خادمان آستان قدس رضوی گفت: کاروانی که به راه می‌اندازید، کاروان منویات امام رضا (ع) باشد و به گونه‌ای هدایت و برنامه‌ریزی شود که مردمان هر منطقه که به آنجا سفر می‌کنید، هر روز ولایی‌تر شوند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه امروز تلاش کنید هجرت‌های شما نیز با برکت و به دور از تشریفاتی شدن باشد، اضافه کرد: زمانی این سفر‌ها با برکت همراه است که همه شما با روایات و احادیث امام رضا (ع) که در چند جلد کتاب آمده، انس بگیرید و با آن فرهنگ زندگی کنید تا بتوانید بر مردم مناطق مختلف اثر بگذارید.

حجت الاسلام و المسمین عابدینی افزود: وقتی هجرت اجباری امام رضا (ع) از ناحیه دشمن به خراسان اتفاق افتاد، هجرت حضرت معصومه (س) و هجرت احمدبن موسی (ع) در حمایت و معرفی ولایت و امامت صورت گرفت و این بسیار هوشمندانه بود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه هجرت حضرت معصومه (س) و احمدبن موسی (ع) تشریفاتی نبود، تأکید کرد: این هجرت‌ها نه بر اساس تشریفات، بلکه بر اساس هوشمندی و زکاوت و برای معرفی ولایت و امامت بوده و از روی خویشاوندی صورت نگرفته است.

وی افزود: امروز شاهدیم مردمان این سه مسیر که هجرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمدبن موسی (ع) در آن‌ها رخ داده است، ولایی و اهل بیتی (ع) هستند و ولایت در عمق جان مردمانشان نشسته است و همه متأثر از این سه هجرت طولانی و با برکت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.