وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی پیشین افغانستان بر بسیج رهبران سیاسی در دفاع از نیروهای امنیتی این کشور دربرابر جنگ‌های داخلی تاکید کرد.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «رنگین دادفر سپنتا» وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی سابق افغانستان، بر بسیج سیاستمداران این کشور برای دفاع از نیرو‌های امنیت ملی تأکید کرد و گفت در این صورت تلفات جنگ داخلی کاهش خواهد داشت.

این مقام پیشین افغان در مراسمی که برای «سهراب عظیمی» از فرماندهان نیرو‌های ویژه ارتش، برگزار شده بود، وضعیت کنونی افغانستان را نگران‌کننده دانست.

این در حالی است که برخی نظامیان سابق این کشور «ناتوانی در رهبری نهاد‌های امنیتی» و «عدم حضور برنامه‌ریزی درست جنگی» را عامل افزایش تلفات در نیرو‌های افغان اعلام کرده‌اند.

«ظاهر عظیمی» نظامی پیشین و پدر سهراب عظیمی، در اظهاراتی گفت: «عدم مدیریت درست در اعزام نیرو‌ها به منطقه‌ای مانند ولسوالی مشهود است. شما نیرو‌هایی را می‌فرستید، اما آن‌ها را از نظر زمینی و هوایی حمایت نمی‌کنید. این اشتباه‌ترین کار است.»

«محمد رادمنش» نظامی پیشین نیز در اظهاراتی گفت: «ضعف ما در عدم هدایت زمینی و هوایی در زمان اعزام نیرو است.»

اما دادفر سپنتا در بخشی از سخنانش راه‌حل اوضاع کنونی را در همکاری و ائتلاف میان سیاستمردان افغانستان دانسته است و گفت: «زمان آن رسیده که به هم نزدیکتر شویم، از خون شهدای خود پاسداری کنیم، و اجازه تبدیل شدن آرزوی تجاوزگران به واقعیت را ندهیم.»

«فواد امان» معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، نیز گفته است: «هرچه میزان جنگ بیشتر باشد و نیرو‌های ما بیشتر اعزام شوند، آسیب هم بیشتر خواهد بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار