وزیر خارجه فرانسه از تغییر رویکرد در دیدار هفته گذشته امانوئل مکرون با رجب طیب اردوغان و آتش‌بس در جنگ لفظی میان پاریس و آنکارا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه، در اظهاراتی از پایان درگیری لفظی میان آنکارا و پاریس خبر داد.

این مقام ارشد فرانسه در مصاحبه‌ای از تغییر رویکرد در دیدار هفته گذشته «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، با «رجب طیب اردوغان» همتای ترک او، در دیدار حاشیه نشست سران ناتو خبر داد و اعلام کرد: «البته همچنان باید گام‌های بیشتر و محکم‌تری در این زمینه داشته باشیم.»

لودریان در بخشی دیگر از سخنانش به مناقشات میان دو کشور بر سر سوریه، لیبی و شرق دریای مدیترانه اشاره کرد و گفت: «به نوعی به آتش‌بس در جنگ لفظی رسیدیم. این خوب است، اما کافی نیست. آتش‌بس لفظی به معنای عمل به آن نیست و ما از ترکیه اقدام در زمینه موضوعات حساس را خواستاریم.»

او در انتها اعلام کرد: «فرانسه تمایل دارد با ترکیه درباره مسائل لیبی همکاری کند. آنکارا تاکنون هزاران شبه‌نظامی به این کشور فرستاده است.»

هفته گذشته رجب طیب اردوغان در بروکسل، پایتخت بلژیک، با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرد. دیدار با مکرون ۵۲ دقیقه به طول انجامید و دو طرف درباره همکاری‌ها دوجانبه و مناقشات برسر سوریه، لیبی و شرق دریای مدیترانه به رایزنی پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار