جوزپ بورل در سفر به بیروت با مقامات ارشد لبنانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ارشد لبنانی دیدار کرد.

بر این اساس، بورل در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: من در سفر به بیروت، پایتخت لبنان با حسان دیاب، نخست وزیر پیشبرد امور این کشور دیدار کرده و درباره وضعیت اقتصادی لبنان با وی با رایزنی پرداختم.

وی در ادامه از آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک به لبنان که در آستانه ورشکستگی قرار دارد خبر داد. با این حال، بورل اعطای این کمک را منوط به اجرای برنامه‌های ریاضت اقتصادی صندوق بین المللی پول در لبنان کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با نبیه بری، رئیس پارلمان و جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان دیدار کرد. طرفین در این دیدار‌ها درباره بحران داخلی لبنان، همکاری پارلمان برای تشکیل دولت جدید، و نقش ارتش در ثبات و امنیت این کشور گفتگو کردند.

گفتنی است لبنان به دلیل سیاست‌های غلط چند دهه اخیر به ویژه در زمان نخست وزیری سعد حریری، و نیز انفجار مهیبی که در ۱۴ مرداد سال گذشته رخ داد و خسارات عظیمی به بیروت وارد ساخت، در آستانه ورشکستگی قرار دارد. با این حال، کشور‌های عربی، اروپایی و آمریکا وعده داده اند در صورت تامین منافع خود در لبنان، به این کشور کمک مالی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار