رئیسی بیش از ۶۷ درصد آراء بوشهری‌ها را به خود اختصاص داد

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: سید ابراهیم رئیسی با کسب ۳۱۰ هزار و ۴۵۹ رای بیش از ۶۷ درصد آراء رای دهندگان این استان را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی ایرانی بیان کرد: ۴۶۱ هزار و ۲۶۹ رای به صندوق انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر ریخته شد که نشان دهنده مشارکت ۵۸ درصدی واجدان شرایط رای در این انتخابات است.

او افزود: با توجه به اینکه میانگین مشارکت کشوری حدود ۴۹ درصد اعلام شده، میزان مشارکت مردم استان بوشهر در انتخابات ۲۸ خرداد ۹ درصد بیش از میانگین کشوری است.

رئیس ستاد انتخابات درباره میزان رای نامزد‌های ریاست جمهوری در استان بوشهر هم با تبریک به رئیس جمهور منتخب، گفت: سید ابراهیم رئیسی با کسب ۳۱۰ هزار و ۴۵۹ رای بیش از ۶۷ درصد آراء رای دهندگان این استان را به دست آورد و پس از او محسن رضائی میرقائد با ۴۳ هزار و ۶۹ رای ۹.۳۲ درصد آراء را کسب کرد.

ایرانی ادامه داد: عبدالناصر همتی با کسب ۳۲ هزار و ۸ رای ۶.۹۳ درصد آراء را به خود اختصاص داد و امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۰ هزار و ۴۷۱ رای ۲.۲۷ آراء را به دست آورد.


بیشتر بخوانید


او درباره میزان مشارکت مردم شهرستان‌های ۱۰ استان بوشهر در انتخابات ۲۸ خرداد نیز عنوان کرد: شهرستان‌های تنگستان با  ۷۷.۶۰ درصد، دیر ۷۷ درصد و دشتی ۷۶.۵ درصد رتبه اول تا سوم مشارکت را در استان داشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با قدردانی از مردم برای حضور حماسی در انتخابات ۲۸ خرداد بیان کرد: مردم کشور ما زمان سنج و موقع شناس هستند بر همین اساس شرایط حساس کشور را درک کردند و حضور خود را به ثبت رساندند.

ایرانی با اشاره به اینکه ۲۸ خرداد حماسه‌ای دیگر از شکوه و عظمت مردم بوشهر رخ داد، تاکید کرد: ۲۸ خرداد شاهد حضور حماسی و قدرت نمایی ملی در کشور و به ویژه استان بوشهر بودیم که همیشه پیشتاز این حضور است و مردم این استان در دوره‌های مختلف هم نشان داده‌اند مرد میدان هستند و حضورشان تاثیرگذار است.

او با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر در استان بوشهر مسئولیت برگزاری همایش ملی انتخابات را بر عهده داشتند از زحمات آن‌ها قدردانی کرد و گفت: تلاش همه جانبه برگزارکنندگان انتخابات و ستاد‌های نامزد‌ها به ثبت این واقعه تاریخی کمک کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار شد.

در این انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از جمعیت یک میلیون و ۱۸۴ هزار نفری استان بوشهر واجد شرایط رای بودند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.