تاریخ اولین و مهمترین ماموریت مداری اسپیس ایکس برای بررسی‌های زیست محیطی و دریافت مجوز به تاخیر خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان؛ شرکت فضایی اسپیس ایکس به مدیریت ایلان ماسک، احتمالا ماموریت فضایی و مداری استارشیب را که برای اوایل ژوئیه برنامه ریزی کرده بود، به تاخیر می‌اندازد. این شرکت دلیل تاخیر در پرتاب را ارزیابی محیط زیست اطراف منطقه پرتاب عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


تعویق در پرتاب استارشیپ به دلایل زیست محیطی

تاریخ این ماموریت مهم شرکت اسپیس ایکس به منظور بررسی‌های محیط زیستی توسط اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده به تاخیر افتاد. این شرکت برای دریافت مجوز پرتاب باید همه این بررسی‌ها را انجام دهد. گفته می‌شود این بررسی‌ها و مجوز پرتاب تا اول ماه بعد به نتیجه نمی‌رسد و این شرکت باید برای انجام مهمترین و تاریخی‌ترین پرتاب خود کمی صبر کند. دریافت این مجوز محیط زیستی شاید سال‌ها زمان ببرد.

اولین پرتاب استارشیپ شرکت اسپیس ایکس با تاخیر همراه است

شرکت اسپیس ایکس از زمان تاسیس تاکنون پرتاب‌های آزمایشی زیادی را با نمونه‌های اولیه موشک استارشیپ انجام داده و نمونه‌های اولیه این موشک در پرتاب‌های اول منفجر شده بودند، اما در پرتاب آخر بالاخره به سلامت و با موفقیت روی زمین فرود آمد و این فرود موفقیت آمیز این معنا را دارد که اکنون استارشیپ می‌تواند با پرتابگر Super Heavy در پرتاب آزمایشی بعدی خود به فضا فرستاده شود.

این ماموریت که اولین ماموریت مداری استارشیپ هم هست حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد و از جنوب تگزاس به سواحل هاوایی می‌رود. در آخر اسپیس ایکس از سیستم پرتابی استارشیپ استفاده می‌کند تا انسان را به ماه و مریخ بفرستد. همچنین، استارشیپ می‌تواند در کم کردن مدت زمان سفر‌های زمینی هم مورد استفاده قرار بگیرد و سفر‌های چندین ساعته را به چند دقیقه‌ای تبدیل کند.

اولین پرتاب استارشیپ شرکت اسپیس ایکس با تاخیر همراه است

گفتنی است که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکش اعلام کرده قصد دارد به طور جدی تا سال ۲۰۲۴ ماموریتی بدون سرنشین به مریخ و در ادامه همین ماموریت در سال ۲۰۲۶ ماموریتی با چند سرنشین به همین سیاره انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار