به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تک کرانچ؛ شبکه اجتماعی اینستاگرام سرانجام بخش تبلیغاتی Reels را به این پلتفرم اضافه کرد. این بخش جدید با الهام گرفتن از تیک تاک طراحی و راه اندازی شده و از امروز در دسترس همه کاربران این شبکه در هر کجای دنیا قرار گرفته و میزبان تبلیغات آنها است. این تبلیغات شبیه به ویدئوهای معمولی هستند و با زمانی حداکثر ۳۰ ثانیه بین ویدئوهای عادی پخش میشوند.
بیشتر بخوانید
این تبلیغات که از امروز به کاربران نشان داده میشود برچسب کوچکی با عنوان Sponsored دارد که در پایین این سرویس تبلیغاتی نوشته میشود. اینستاگرام، تبلیغات Reels را از ابتدای ماه آوریل در کشورهای استرالیا، برزیل، آلمان و هند راه اندازی کرد. فیسبوک با این اقدام، برنامهای جدی برای تبلیغات پیش گرفته و علاوه بر این قابلیت، تا چند روز آینده این تبلیغات را در برنامههای آکیلس کوئست هم نمایش خواهد داد.
اینستاگرام هنوز اعلام نکرده که تعداد نمایش هرکدام از این تبلیغات برای هر کاربر چه تعداد خواهد بود. ظاهرا این قابلیت براساس نحوه استفاده کاربر از اینستاگرام تصمیم میگیرد که چه تعدا تبلیغات را به او نمایش دهد. این شبکه اجتماعی وعده داده که به بررسی بازخورد کاربران نسبت به تبلیغات Reels هم میپردازد و عملکرد تجاری این تبلیغات را نیز ارزیابی میکند.
این تبلیغات هم مانند سایر محصولات تبلیغ شده در اینستاگرام با مزایده راه اندازی شد. تاکنون اطلاعاتی درباره اثرگذاری این نوع تبلیغات در مرحله آزمایشی ارائه نشده است. این شرکت هنوز هیچ قالبی در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار نداده تا آنها بتوانند کار با این سیستم را شروع کنند و تبلیغی را برای نمایش بسازند. شاید این شرکت احتمال داده که همه سیستمها و شرکتهای تبلیغاتی از مدتها قبل ابزارهای لازم برای ایجاد تبلیغات به صورت عمودی را داشته یا فراهم کرده اند.
سرویس تبلیغات Reels تابستان سال گذشته شروع به کار کرد و از آن زمان تاکنون آماری درباره عملکرد این سرویس منتشر نشده است. آدام موسری، رئیس اینستاگرام گفته بود که این سرویس در حال رشد است، اما هنوز ما رضایت کافی از آن را نداریم. تبلیغات Reels اکنون در بیش از ۸۰ کشور در دسترس کاربران اینستاگرام قرار دارد.
انتهای پیام/