وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه آنکارا همیشه کنار کابل خواهد ماند، گفت: افغانستان خواهان ماندگاری ترکیه در این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه افغانستان خواهان حضور ما در این کشور است، گفت: آنکارا همیشه کنار کابل خواهد ماند.

وی به توافق واشنگتن و آنکارا درباره تامین امنیت فرودگاه کابل توسط این کشور، اشاره کرد و ادامه داد:عملکرد و امنیت فرودگاه برای افغانستان بسیار مهم است.

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه فرودگاه کابل دروازه افغانستان به جهان است، افزود: حفظ امنیت فرودگاه نه تنها برای افغانستان بلکه برای بقای کلیه نمایندگی‌های دیپلماتیک از جمله ترکیه حائز اهمیت است.

چاووش اوغلو در ادامه اظهارات خود با تاکید بر مسئولیت جدید ترکیه بری تامین امنیت فرودگاه کابل، گفت: این تعهدی نیست که ترکیه به تنهایی از عهده آن برآید.

وی افزود: ترکیه در این راستا به حمایت کشور‌های مهم و متحدان و بیش از همه خود افغانستان نیاز دارد.

ترکیه بتازگی اعلام کرده است که با آمریکا درباره تأمین امنیت فرودگاه کابل به توافق رسیده است و از سوی دیگر، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان که در ترکیه به سر می‌برد از تأمین امنیت این فروگاه توسط نیرو‌های ترکی استقبال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.