سناتور‌های آمریکایی به دنبال تصویب لایحه‌ای هستند که به موجب آن واشنگتن با رژیم صهیونیستی در زمینه هوش مصنوعی و تقابل با چین همکاری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، سناتور‌های هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات می‌خواهند به منظور مقابله با پیشرفت‌های همه جانبه چین، سالانه ۱۰ میلیون دلار در زمینه هوش مصنوعی و همکاری با رژیم صهیونیستی هزینه کنند.

بر این اساس، سناتور‌های آمریکایی به دنبال تاسیس مرکزی تخصصی با موضوع هوش مصنوعی هستند تا بتوانند با همکاری رژیم صهیونیستی تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف از جمله فضاسازی، تشخیص چهره و سایر فعالیت‌های مرتبط با نهاد‌های دولتی و خصوصی را در آن طرح ریزی کنند. این اقدام در راستای تقابل با پیشرفت چین در حوزه هوش مصنوعی اتخاذ شده است.

مارک روبیو، یکی از سناتور‌های جمهوری خواه آمریکا گفت: نه تنها مقامات آمریکا که کل جهان باید از این لایحه حمایت کند چراکه با توجه به پیشرفت‌های دشمنان ما به ویژه چین در زمینه سایبری و هوش مصنوعی این امر ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: چین یک تهدید جدی در مورد پیشرفت‌های فناوری برای آمریکا و متحدانش است و مبارزه با آن باید در اولویت‌های اول واشنگتن باشد.

بلکبرن، یکی دیگر از سناتور‌های آمریکایی هم اظهار کرد: مبارزه با افزایش قدرت چین در زمینه هوش مصنوعی و تهدید امنیت جهانی ضروری است.

سناتور‌های آمریکایی معتقدند تاسیس مرکزی مختص هوش مصنوعی در شرایط فعلی که امنیت داخلی آمریکا در معرض خطر قرار گرفته یکی از ضروریات دولت است. با این حال، نفوذ لابی صهیونیستی آیپک در تصمیم کنگره تاثیر گذار بوده است. صهیونیست ها به دنبال آن هستند تا با استفاده از بودجه و امکانات آمریکا، توانایی خود برای مقابله با دشمنانشان را افزایش دهند.

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های گسترده چین در زمینه‌های مختلف مقامات آمریکایی را نگران کرده؛ آن‌ها برای مقابله با این پیشرفت‌ها از تمام امکانات و ابزار‌های ممکن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار