تولید محصولات باغی گیلاس، آلبالو و زردآلو در استان چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: دو عامل سرمازدگی و خشکسالی منجر به کاهش تولید نزدیک به ۲۰ درصدی محصولات باغی از جمله گیلاس، آلبالو و زردآلو در استان نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.

او افزود: از ۷۲۵ هکتار باغات گیلاس استان، ۲۸۰ هکتار بارور و بقیه به صورت نهال است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود هزار و ۵۰۰ تُن گیلاس از این سطح برداشت شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: عمده ارقام کشت شده گیلاس در استان رقم قاهری، تک‌دانه مشهد و زرد دانشکده است.

او ادامه داد: مساحت زیر کشت آلبالو در چهارمحال و بختیاری ۱۹۵ هکتار است که از این میزان ۱۵۰ هکتار بارور و بقیه نهال است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود ۸۰۰ تُن آلبالو برداشت شود.

شیرانی گفت: ارقام عمده آلبالو کشت شده در چهارمحال و بختیاری شامل رقم گیسی، سیلانی و رقم بوترمو است، رقم آلبالو ترش محلی هم در استان وجود دارد.

او با اشاره به وجود ۶۸۰ هکتار باغ زردآلو در استان افزود: از این میزان ۶۰۱ هکتار بارور و بقیه به صورت نهال است، همچنین پیش بینی می‌شود حدود سه هزار تُن تولید زردآلو از باغات استان برداشت شود و رقم‌های عمده مورد کشت ملایری، تخم‌گردی و خیاری است.

شیرانی اضافه کرد: حدود ۴۰ درصد از تولید محصول گیلاس، زردآلو و آلبالو به مصرف تازه خوری در استان می‌رسد و بقیه به استان‌های همجوار مانند اصفهان ارسال می‌شود، همچنین زردآلو به صورت خشک و برگ زردآلو و لواشک هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار