مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: تاکنون ۲۵۵ هزار و ۲۲۳ راس دام، علیه بیماری بروسلوز یا تب مالت واکسینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون عملیات واکسیناسیون (طاعون نشخوار کنندگان کوچک) یک میلیون و چهار هزار و ۴۴۵ راس دام در ۷۹۷ واحد استان انجام شده است، اظهار داشت: در شهرستان بانه ۶۰ هزار و ۱۲۷ راس دام علیه بیماری PPR و ۲۰ هزار و ۳۹۳ راس دام علیه بیماری بروسلوز مایه‌کوبی شده است.

او اضافه کرد: در بیجار ۱۷۴ هزار و ۴۰۴ راس دام علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک و ۳۹ هزار و ۳۰۱ راس دام علیه بیماری بروسلوز انجام شده و در دهگلان نیز ۷۴ هزار و ۴۶۴ راس دام علیه بیماری PPR و ۱۷ هزار و ۵۷۰ راس دام ضد بیماری بروسلوز واکسینه شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به واکسیناسیون ۲۰۶ هزار و ۱۷۵ راس دام علیه بیماری PPR و ۵۵ هزار و ۳۲۴ راس دام سبک ضد بیماری بروسلوز در دیواندره، افزود: در شهرستان سروآباد تاکنون عملیات واکسینه شدن هفت هزار و ۴۰۹ راس دام علیه بیماری PPR و یک هزار و ۷۵۷ راس دام ضد بروسلوز انجام شده است.

ورمقانی با بیان اینکه در شهرستان سقز ۱۵۱ هزار و ۸۵۵ راس دام ضد طاعون نشخوارکنندگان کوچک و ۴۴ هزار و ۵۳۴ راس دام ضد بیماری بروسلوز واکسینه شده است، ادامه داد: آمار دام‌های واکسینه شده شهرستان سنندج علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان، ۶۸ هزار و ۱۲۱ راس و بیماری بروسلوز ۱۰ هزار و ۶۱۴ راس است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان آمار دام‌های واکسینه شده در مقابل طاعون PPR را در شهرستان کامیاران ۸۸ هزار و ۳۴۹ راس و ضد بیماری بروسلوز ۱۹ هزار و ۹۶۸ راس اعلام کرد و گفت: در شهرستان قروه نیز ۱۳۴ هزار و ۵۱۹ راس دام ضد طاعون نشخوارکنندگان کوچک و ۳۷۱ هزار و ۷۲۱ راس دام سبک علیه بیماری بروسلوز واکسینه شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.