افزایش ۴۴ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان‌شرقی

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از افزایش ۴۴ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صفایی‌فرد مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت:مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در دو ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ۱۳۷ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که تعداد کشته‌ها ۹۵ نفر بود حدود ۴۴ درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۱۱۱ نفر مرد و ۲۶ نفر زن بودند.

صفایی‌فرد افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۸۵ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۳۵ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۹ نفر در جاده‌های خارج از استان یا نامعلوم گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور ۵ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیر ترافیکی) و ۳ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در اردیبهشت امسال ۶۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵۳ نفر بود ۲۶ نفر افزایش یافت.

صفایی‌فرد گفت: در طی دو ماهه اول امسال تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۲ هزار و ۳۶۰ نفر بوده است که از این تعداد یک هزار و ۷۴۲ نفر مرد و ۶۱۸ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی یک هزار و ۹۱۶ نفر گزارش شده بود ۲۳ درصد افزایش داشت.

او خاطرنشان کرد: در اردیبهشت امسال یک هزار و ۸۷ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که یک هزار و ۱۶۶ نفر بود ۷ درصدکاهش نشان می‌دهد.

صفایی‌فرد گفت: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۹ در استان ۷۵۸ نفر بود که از این تعداد ۱۱۶ نفر زن و ۶۴۲ نفر مرد بودند مصدومان این حوادث نیز در سال ۹۹ بالغ بر ۱۴ هزار و ۷ نفر گزارش شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.