رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست خلخال موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسائی ،رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست خلخال برابر تحقیقات نامحسوس و گزارشات واصله و با همکاری عوامل نیروی انتظامی و مساعدت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خلخال موفق به دستگیری یک نفر متخلف شکار و صید و کشف یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی و لاشه 15 قطعه کبک در منطقه حفاظت شده آق داغ واقع در بخش مرکزی شهرستان خلخال شدند.

او افزود: با متخلفان شکار و صید که در فصل زاد آوری اقدام به شکار حیات وحش بخصوص پرندگان  و پستانداران علفخوار در مناطق تحت مدیریت و مناطق آزاد نمایند  بدون اغماض برخورد خواهد شد.


کسائی گفت: در ماموریت دیگر محیط بانان این اداره موفق به کشف یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز از یک نفر متخلف شکار و صید شدند و هر دو متخلف دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی بخش مرکزی شهرستان خلخال معرفی خواهند شد.


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال همچنین اظهار داشت: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (ج) ماده 3 قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک نر را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر قطعه کبک ماده نه میلیون ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچیان متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می شود.

انتهای پیام/ع




 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.