آغاز مرمت باغ هرندی کرمان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمتی فضا‌های عمومی باغ هرندی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی ،معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: عملیات مرمتی تجدید اندود نمای عمارت‌ها، رنگ‌آمیزی و همچنین آجرفرش باغ هرندی کرمان انجام می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه مرمت باغ هرندی با بودجه‌ای بیش از ۳ میلیارد ریال در حال انجام است افزود: ساختمان مرکزی باغ هرندی در دو طبقه و در میان این باغ بنا شده است و در حال حاضر در طبقه همکف این ساختمان موزه ساز‌های سنتی و در طبقه فوقانی آن موزه باستان شناسی قرار دارد.

او با بیان اینکه هدف اصلی این موزه آشنا‌کردن بازدیدکنندگان با ساز‌های بومی و سنتی این مرز‌و‌بوم و همسایگان کشور ایران است بیان کرد: از اهداف مهـم موزه باستان شناسی نیز معرفی تمدن‌های کهن منطقه جنوب‌شرق ایران و ارتباط آن‌ها با تمدن‌های همجوار است.

شفیعی با اشاره به اینکه باغ هرندی کرمان که جزو باغ موزه‌های این استان به شمار می‌رود اظهارکرد: این بنای تاریخی که قدمت آن به اواخر دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی باز می‌گردد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار