به همت اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در دهه کرامت، جشن‌ عبادت و بندگی ۱۵۰پسر خارجی مقیم ایران در جوار حرم امام رضا(ع) برپا شد.

 

 

 





به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به مناسبت دهه کرامت و به همت اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، مراسم جشن بندگی ۱۵۰ پسر تازه مکلف خارجی مقیم ایران از کشور‌های مختلف عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و هندوستان  با عنوان «جوانه‌های امید» در صحن غدیر برپا شد تا آنان ورود به سن تکلیف خود را در کنار امام مهربانی‌ها جشن بگیرند و بهار بندگی خود را از جوار امام رئوف آغاز کنند.

پسران تازه مکلف سربند‌های سبز رنگ منقش به نام مبارک امام رضا (ع) را به پیشانی بستند و با فاصله کنار هم نشستند. این مراسم با قرائت آیات روح‌بخش قرآن و خواندن صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید


 

در حاشیه این آیین معنوی امیر حسین خاوری یکی از پسران تازه مکلف از کشور افغانستان می‌گوید: از این که توفیق پیدا کردم در این مراسم حضور داشته باشم بسیار خوشحالم چرا که حضور در این بارگاه مقدس و خاطره‌ای که از آن به‌جا می‌ماند توجه ما را به انجام تکالیف واجب بیشتر می‌کند.

او می‌افزاید: از امام رضا (ع) می‌خواهم من را در مسیر بندگی خداوند قرار دهد تا دچار گمراهی و انحراف نشوم.

سجاد کاظمی دیگر نوجوان تازه مکلف شده از کشور افغانستان نیز درباره این برنامه می‌گوید: برپایی اینگونه برنامه‌ها در حرم مطهر رضوی علاوه بر اینکه زمینه توجه ما به احکام الهی را فراهم می‌سازد، خاطره‌ای خوش و به یادماندنی نیز برایمان به یادگار می‌گذارد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار