نشست خبری اختتامیه دومین همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل در سالن جلسات مدرسه مرعشیه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام دکتر سید حسین ساجد رئیس همایش در این نشست گفت:جریان شناسی فرهنگی یک نگاه گفتگو محور در عرصه فرهنگ است .

او ادامه داد:از سال ۱۹۶۰ به این سو دولت‌های غربی نگاه ویژه به فرهنگ در کنار دیگر مقوله‌های اجتماع داشتند.

حجت الاسلام دکتر سید حسین ساجد عنوان کرد:جوامع هم مانند افراد که هویتی منحصر به فرد دارند، هویت دارند که از آن به عنوان فرهنگ یاد می‌شود. در این دوران باید تنش‌ها را زدود و راه آن فرهنگ است و اینگونه عمل خواهد شد که جوامع و دولت‌ها در یک فرایند بی طرفانه با یک دیگر ارتباط برقرار کنند.

او ادامه داد:فرهنگ اسلامی ما بستری را برای انتقال فرهنگ محیا می‌کند، اما انتقال فرهنگ باید در یک قالب انجام پذیرد که بهترین قالب می‌تواند زبان باشد و مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی که در دوازده زبان و از ۴۵ ملیت دانشجو دارد و سعی در تربیت نیرو‌های زبان دان مجهز به علوم اصیل اسلامی کوشش می‌کند بستری را برای این انتقال فرهنگی فراهم کرده است،همچنین فضای مجازی و تکنولوژیک نیز بستر بسیار خوبی برای این انتقال می‌تواند باشد .

دکتر محمد قربان پور دلاور دبیر همایش نیز در این نشست با تبریک میلاد امام رضا گفت:امام رضا(ع) وحضرت  فاطمه معصومه (س)خود علتی برای گسترش فرهنگ اسلامی از مدینه به سمت ایران بودند.

دلاور بیان کرد:در عصر کنونی ارتباط بین فرهنگ‌ها با شناختن و شناساندن شکل می‌گیرد و این مجتمع رسالتش شناخت و شناساندن فرهنگ اسلامی به تمامی ملل در قالب زبان است .

دبیر همایش  تصریح کرد:در این همایش ۲۵۷ مقاله به چهارده زبان دریافت شد، توسط ۴۰ داور مورد ارزیابی قرار گرفت که در مراسم اختتامیه در تاریخ پنجشنبه ۳ تیر ماه ساعت ۸ تا ۱۳ به صورت مجازی ۱۵ مقاله برتر مورد تجلیل قرار خواهند گرفت .

در پایان این نشست از کتاب مقالات و تندیس این همایش رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار