پرونده مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا در گروه چهارم امشب با برگزاری دو دیدار بسته می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه هفته سوم مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) و از گروه D دو دیدار به طور همزمان برگزار خواهد شد، اسکاتلند در ورزشگاه همپدن پارک گلاسکو میزبان تیم کرواسی خواهد بود و انگلیس نیز در ورزشگاه ومبلی لندن برابر تیم ملی جمهوری چک صف‌ آرایی خواهد کرد.

در این گروه جمهوری چک و انگلیس هر دو ۴ امتیازی هستند، اما جمهوری چک به دلیل تفاضل گل بهتر، بالاتر از انگلیس در صدر جدول قرار دارد. تیم‌های کرواسی و اسکاتلند نیز با یک امتیاز و بر اساس تفاضل گل به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم جدول جای گرفته اند.

تساوی تیم‌های چک و انگلیس (فارغ از اینکه در دیگر بازی چه نتیجه‌ای رقم بخورد) منجر به صعود هر دو تیم خواهد شد، اما در صورت شکست یکی از تیم ها، تیم مغلوب باید منتظر نتیجه دیدار کرواسی و اسکاتلند بماند.

جمهوری چک - انگلیس

تیم‌های جمهوری چک و انگلیس در مرحله مقدماتی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ هم در یک گروه بودند که در دیدار رفت انگلیس پنج بر صفر جمهوری چک را در ومبلی شکست داد و در بازی برگشت این جمهوری چک بود که در پراگ ۲ بر یک پیروز شد. این دو تیم برای اولین بار است که در مرحله نهایی یک تورنمنت معتبر رو در روی هم قرار می‌گیرند.

چک در ۳ دیداری که در ورزشگاه ومبلی برابر انگلیس انجام داده ۹ گل دریافت کرده و فقط دو گل به ثمر رسانده است. حاصل این ۳ بازی یک تساوی و دو شکست برای چک بوده است.

مهمترین بازی جمهوری چک در ورزشگاه ومبلی فینال یورو ۹۶ بود که در آن بازی در وقت اضافه با گل طلایی الیور بیرهوف با نتیجه دو بر یک مغلوب آلمان شد.

چهار بازی پیشین بین تیم‌های چک و انگلیس ۱۴ گل داشت به عبارت دیگر سه و نیم گل در هر بازی.

جمهوری چک که در رقابت‌های یورو ۲۰۰۴ هر سه بازی مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشت و تا مرحله نیمه نهایی نیز پیش رفت در این دوره هم به دنبال آن است که در سه بازی مرحله گروهی متحمل شکستی نشود.

تساوی صفر-صفر انگلیس برابر اسکاتلند در هفته دوم بازی‌ها هفدهمین تساوی بدون گل آن‌ها در رقابت‌های یورو یا جام جهانی بود که بیشترین تساوی بدون گل برای یک کشور اروپایی است.

در این بازی هری کین کاپیتان تیم ملی انگلیس از انگیزه‌های دو چندانی برخوردار است. این بازیکن با وجود اینکه عنوان آقای گلی رقابت‌های فصل گذشته لیگ جزیره را یدک می‌کشد، در دو بازی اول نتوانست برای تیم ملی کشورش گلزنی کند. بسیاری معتقدند که گمانه زنی‌ها درباره آینده او در سطح باشگاهی روی عملکرد این بازیکن گلزن تأثیر منفی گذاشته است، چیزی که کین آن را انکار می‌کند؛ بنابراین آقای گل جام جهانی ۲۰۱۸ در این بازی تلاش خواهد کرد با ثبت اولین گلش از زیر فشار روانی بیرون بیاید.

کرواسی - اسکاتلند

دو تیم یک امتیازی گروه چهارم در شرایطی رو در روی هم قرار می‌گیرند که کرواسی در پنج بازی گذشته خود برابر اسکاتلند هرگز نتوانسته این تیم را شکست دهد و حاصل این ۵ بازی ۳ تساوی و دو شکست بوده است.

به عبارت دیگر اسکاتلند پس از فرانسه و پرتغال سومین تیمی است که کرواسی بار‌ها با آن بازی کرده و نتوانسته است حتی به یک پیروزی دست پیدا کند.

هیچ یک از ۵ بازی قبلی دو تیم کرواسی و اسکاتلند بیش از دو گل نداشته است.

ورزشگاه همپدن پارک برای اسکاتلندی‌ها بسیار خوش یمن بوده است. این تیم فقط یکی از ۹ بازی گذشته خود در این ورزشگاه را واگذار کرده و در هشت دیدار دیگر پنج پیروزی و ۳ تساوی داشته است. تنها شکست این تیم هم به هفته اول رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در مقابل چک برمی‌گردد.
آخرین باری که اسکاتلندی‌ها در این ورزشگاه ۲ بار پیاپی شکست خوردند به سپتامبر سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد که برابر روسیه و بلژیک شکست خوردند.

کرواسی در سه مسابقه آخر در جام ملت‌های اروپا هیچ بردی نداشته و یک تساوی و دو شکست به دست آورده است. این تیم پیش از این طی سال‌های ۹۶ تا ۲۰۰۴ در پنج بازی نتوانسته بود در جام ملت‌های اروپا پیروز شود.

اسکاتلند در ۵ بازی از ۸ بازی اخیر خود در رقابت‌های مهم نتوانسته است دروازه حریفان را باز کند. این تیم در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ هم با وجود اینکه ۳۰ شوت به چارچوب دروازه حریفان شلیک کرده، اما نتوانسته تاکنون به گل دست پیدا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار