پردازنده گرافیکی جدید RDNA ۲ شرکت‌ای ام دی، ۳۰ ٪ سریعتر از پردازنده گرافیکی فعلی سری Mali است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جی اس ام آرنا، بنابر گزارش‌های منتشر شده، آزمایشات اولیه نشان می‌دهد که پردازنده گرافیکی RDNA ۲ سفارش AMD برای تراشه بعدی Exynos سامسونگ تا ۳۰ ٪ عملکرد سریع تری از Mali-G۷۸ فعلی دارد که در Galaxy S۲۱ Ultra با Exynos ۲۱۰۰ یافت می‌شود.

اگر در نظر بگیریم که نسل بعدی Mali-G۷۱۰ نوید افزایش کارایی ۲۰ درصدی را می‌دهد، تراشه Exynos ۲ مجهز به RDNA همچنان حدود ۱۰ ٪ عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

با این حال، این گزارش اعتراف می‌کند که پردازنده گرافیکی توسعه یافته AMD، یک مشکل جالب توجه دارد و تلاش می‌کند تا clock speed خود را برای مدت طولانی حفظ کند. دومین آزمون آزمایشی ۲۰ درصد کاهش عملکرد و سومین تست ۳۰ درصد را نشان می‌دهد.

پردازنده گرافیکی جدید AMD ۳۰ درصد سریعتر از Mali فعلی

انتقال معماری RDNA ۲ به تراشه اگزینوس جدید

مدیرعامل AMD در جریان رویداد Computex اعلام کرد که معماری RDNA ۲ خود را به تراشه اگزینوس جدید می‌آورد و از ردیابی اشعه و سایه زنی با نرخ متغیر پشتیبانی می‌کند. ما انتظار داریم این چیپست Exynos ۲۲۰۰ باشد که می‌تواند از تلفن‌های هوشمند گرفته تا در لپ تاپ‌ها، انرژی لازم را تأمین کند.

ماه قبل هم مدیر عامل شرکت اینتل اعلام کرد که این شرکت ۸ میلیارد یورو (۹.۷ میلیارد دلار) یارانه عمومی برای ساخت یک کارخانه تراشه سازی در اروپا می‌خواهد، زیرا این منطقه به دلیل کمبود تراشه به دنبال کاهش واردات است. برای اولین بار است که پت گلسینگر، مدیرعامل این شرکت علناً می‌گوید که چه مقدار کمک دولتی می‌خواهد، زیرا اینتل با بستن یک قرارداد چند میلیارد دلاری به دنبال رقابت با سازندگان آسیایی تراشه‌های الکتریکی است.

گلسینگر در مصاحبه‌ای با Politico Europe گفت: "آنچه ما هم از دولت‌های ایالات متحده و هم از دولت‌های اروپا می‌خواهیم این است که به ما کمک کنند تا بتوانیم با شرکت‌های آسیایی رقابت کنیم. "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار