رضا رضایی گفت: فروش طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ در خراسان شمالی نسبت به پارسال ۱۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رضا رضایی معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت : در این طرح که با توجه به استقبال مردم تا ۲۵ خرداد تمدید شد، خریداران کتاب با ارائه کد ملی خود برای خرید تا سقف ۲۰۰ هزار تومان، ۲۰ درصد تخفیف دریافت کردند و در مدت ۹ روز بیش از یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال کتاب در استان خراسان شمالی فروخته شد.


بیشتر بخوانید 


او ادامه داد: کتابفروشی‌های این استان از این طرح حمایتی استقبال خوبی کرده‌اند طوریکه شمار کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه امسال نسبت به پارسال  ۶۰ درصد افزایش یافت و ۸ کتاب فروشی از خراسان شمالی در این طرح مشارکت کردند.

او  افزود: این طرح‌های فصلی خرید کتاب که در راستای تحقق سیاست‌های حمایت‌گرانه از کتاب فروشی‌ها برگزار می‌شود، قدرت مردم را در خرید کتاب افزایش می‌دهد و پای آن‌ها را به کتابفروشی‌ها باز می‌کند و با استقبال مردم هرساله بر شمار کتابفروشی‌های عضو طرح نیز افزوده می‌شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ بر این اساس کتابفروشی‌ها با شرایط تعیین شده به خریداران کتاب تخفیف می‌دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.