کرمی از پلمب بنگاه‌های مشاوراملاک متخلف در زنجان خبر داد و گفت: در راستای بامقابله باتخلفات درحوزه مسکن اقدامات زیادی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام کرمی دادستان زنجان از پلمب بنگاه‌های مشاور املاکی که نقش دلالی در بازار مسکن را داشتند، خبر داد و گفت: مقرر شد مشاوران املاک جدیدی در منطقه گلشهر زنجان ایجاد شود، چراکه بستر دلالی در این بخش از شهر بالا بوده و سبب ایجاد نوسان قیمت در بازار زمین و مسکن می‌شود.

او به اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۱ اشاره کرد و افزود: فرآیند نادرستی که جریان داشت سبب تضییع حقوق عمومی شده بود که با اصلاح آن، صد‌ها میلیارد تومان ثروت در شهرداری‌ها تثبیت شد، همچنین شهرداری‌ها مکلف شدند برای دارایی‌های خود سند تک‌برگی دریافت کنند.

کرمی در ادامه به پرونده شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: در این پرونده ۲۴ نفر محکوم شدند و ما حکم برائتی مشاهده نکردیم، این افراد بر اساس روند پرونده از خدمت در پست‌های دولتی منع شده و حتی برخی که هیات‌علمی هم بودند تعلیق شدند.

دادستان زنجان با بیان اینکه در کمیسیون‌ها بحث وکالت محدود شد که نتیجه آن پیشگیری از رانت و فساد مالی بود، ادامه داد: متاسفانه در برخی شهرک‌های مسکونی شاهد آن بودیم که در سال‌های گذشته عرصه‌هایی با کاربری عمومی در اختیار تعاونی‌ها باقی مانده و یا به واحد‌های مسکونی و تجاری تبدیل شده که پیگیری‌ها در این موارد انجام شد.

او افزود: به عنوان مثال در منطقه گلشهر زنجان  ۱۵ هزار متر زمین ورزشی به واحد مسکونی و تجاری تبدیل شده بود که تعاونی مکلف خرید زمین شده و البته خرید اراضی زراعی توسط تعاونی مسکن ممنوع است.

حجت الاسلام کرمی در رابطه بارمز ارز‌ها نیز گفت: متاسفانه در برخورد با استخراج غیرمجاز رمزارزها، متولیان امر جدیت کافی را ندارند و درخواست شد که کمیسیونی برای بررسی هوشمندانه از شرکت‌ها و تولیدکنندگان رمز ارز ایجاد شود تا بتوان از این وضعیت با حداقل مشکلات عبور کرد.

او در ارتباط با مصرف برق و خاموشی‌های ناشی از آن نیز گفت: نباید در این بین صنایعی که حداکثر صرفه‌جویی را دارند ملزم به صرفه‌جویی شوند؛ چون در این صورت خط تولید تعطیل می‌شود و نتایج منفی آن در اقتصاد و اشتغال تاثیر می‌گذارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.