همایش یوگا ویژه بانوان با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  همایش بزرگ یوگا ویژه بانوان امروز سه شنبه با حضور مربیان و ورزشکاران این رشته ورزشی با رعایت شیوه نامه بهداشتی در میدان قائم شهر همدان برگزار شد.

در  این مراسم بیش از ۲۰۰ بانوی ورزشکار در رده‌های سنی مختلف به انجام حرکات یوگا پرداختند.

مریم روحی سرپرست هیات ورزش‌های همگانی همدان در این مراسم گفت: یوگا یکی از بهترین ورزش‌ها برای جلوگیری از پوکی استخوان، اصلاح ستون مهره‌ها، درمان و پیشگیری از آرتروز، زانو درد و کمردرد، درمان افسردگی و درمان بیماری‌ها روحی و روانی است.

 او اظهار داشت: همچنین این ورزش در پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌های گوارشی، تعادل هورمون‌های درون ریز و بیمار‌های خاص، ایجاد روحیه شاد و سرزنده، تمرکز بالا بردن حافظه و یادگیری و نیز بالا بردن انعطاف و مقاومت بدنی نقش بسزایی دارد.

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی همدان هدف از برگزاری همایش یوگا را آشنایی آحاد مردم جامعه با این ورزش شادی بخش و مفید عنوان کرد و گفت: از پنج سال قبل روز جهانی یوگا از سوی سازمان ملل متحد تعیین شد.

روحی تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ ورزشکار در استان همدان در ورزش یوگا زیر نظر بیش از ۳۰ مربی، فعالیت دارند.

او افزود: در حال حاضر سه باشگاه اختصاصی در همدان و یک باشگاه اختصاصی در ملایر در رشته یوگا فعال است و در تمامی شهرستان‌ها ورزش یوگا در باشگاه‌های بدنسازی به خصوص بانوان در حال آموزش است.

مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز گفت: امسال برای ترغیب خانواده‌ها به ورزش و در راستای چشم‌انداز تعریف شده، نسبت به برگزاری همایش‌های متنوع برای افزایش سهم خانواده‌ها در فعالیت ورزش همگانی اقدام خواهیم کرد.

معصومه پیردهقان افزود: هیات ورزش‌های همگانی همدان امسال با برگزاری برنامه‌های متنوع، سال باشکوهی برای توسعه ورزش ترسیم کرده و خانواده‌های همدانی استقبال خوبی از ورزش‌های همگانی دارند.

در پایان این مراسم به نفرات شرکت کننده یادبود یوگا اهدا شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.