نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نقش کتاب و کتابخوانی را می‌توان در تصمیم‌های کلان کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی مشاهده کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در شهرکرد با اشاره به پایین بودن نرخ مطالعه در کشور اظهار داشت: برای هموار شدن راه ارتباط میان کتاب و جامعه باید روش‌های خلاقانه، تحول‌آفرین و مطابق با ذائقه عموم دنبال شود.

او افزود: کتاب و کتاب‌خوانی مسئاله‌ای بسیار حساس و کلیدی است که نقش آن را می‌توان گاهی در تصمیم‌های کلان کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی مشاهده کرد.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه نرخ مطالعه در جامعه پایین و رابطه عموم مردم با کتاب ضعیف است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز از این وضعیت ابراز تاسف کرده‌اند و باید دانست که برخی آسیب‌های اجتماعی نیز به همین پایین بودن نرخ کتاب‌خوانی باز می‌گردد.

او ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی باید برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اقدامات کلیدی و اساسی را در پیش بگیرد و با سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری صحیح از امکانات و تعامل با رسانه‌ها زمینه را برای برقراری ارتباط میان جامعه و کتاب فراهم کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به استفاده از نخبگان و اهالی فکر و اندیشه برای ایجاد ابتکار و خلاقیت در روش‌های ترویج کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: اگر چه اقدامات مختلفی در این حوزه دنبال می‌شود، اما به دلیل نداشتن جاذبه لازم، اثراتی از آن در جامعه مشهود نیست.

او بر شناسایی استعداد و ذائقه جامعه برای ایجاد تحول در امر کتاب و کتاب‌خوانی تاکید کرد و افزود: اگر به خواست و تشنگی جامعه در این حوزه توجه شود، کتاب و کتابخانه‌ها با استقبال روبه‌رو می‌شوند و نرخ مطالعه نیز افزایش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را از جمله اقدامات موثر و مطلوب نهاد کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: جامعه امروز تشنه و علاقه‌مند به معارف و معانی ارزشمند دینی و اخلاقی، تاریخ اسلام، تفسیر قرآن و مسائل بنیادی و بصیرتی است و این جشنواره هر ساله سعی کرده است به ارتباط بین جامعه و امامت و مبانی دینی توجه کند که اقدام قابل توجه است.

او یادآور شد: اگر چه استقبال مردم از این جشنواره فرهنگی مطلوب و رو به افزایش است، اما باید برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی بهتری انجام شود و راه‌های خلاقیت و ابتکار در این مورد دنبال شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار