رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دیدار با مقامات موریتانی، تحولات اوضاع فلسطین پس از نبرد شمشیر قدس را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد در دیدار با مسئولان موریتانیایی و در رأس آن‌ها محمد ولد الشیخ الغزوانی، رئیس جمهور این کشور تحولات اوضاع فلسطین را بررسی کرد.

هنیه که به نواکشوت پایتخت موریتانی سفر کرده است به الجزیره گفت: در دیدار‌های خود با مقامات موریتانیایی درباره تلاش‌ها برای آشتی بین فلسطینیان گفتگو کردیم.

او افزود: در این دیدار‌ها بسیاری از موضوعات اعم از مسائل مربوط به پیروزی مقاومت فلسطین که امت اسلامی و آزادگان جهان آن را جشن گرفتند و نیز اقدامات برای احیای وحدت ملی و تحقق آشتی ملی فلسطین را نیز بررسی کردیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: این سفر در چارچوب تلاش‌ها برای جلب حمایت از آرمان فلسطین و حمایت از تلاش‌ها برای بازسازی و لغو محاصره نوار غزه صورت می‌گیرد.

اسماعیل هنیه اعلام کرد که هدف از این سفر‌ها جلب هر چه بیشتر مواضع کشور‌های عربی و اسلامی برای حمایت از حقوق فلسطینیان و مقاومت فلسطین و نیز پایان دادن به محاصره نوار غزه و حمایت از قدس و همچنین رایزنی با برادران درباره همه تحولات از طریق دیدار‌های دوستانه است.

رئیس دفتر سیاسی حماس پیشتر به مراکش، مصر، ایران و لبنان سفر کرد تا حمایت‌های بیشتری برای مردم فلسطین، توقف محاصره غزه و بازسازی آن جلب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار