معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به فوت روزانه  ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی گفت: ۱۰ شهرستان استان در وضعیت نارنجی کرونایی و ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شهرستان‌های تبریز، مراغه، میانه، بناب، ملکان، عجب شیر، آذرشهر، بستان آباد، سراب و جلفا در وضعیت نارنجی کرونایی و بقیه شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی زرد هستند.

او افزود: در ۲۴ساعت گذشته ۹نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت شدند و اکنون حدود ۶۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: روزانه نتیجه ۳۵۰ تست کرونا در آذربایجان شرقی مثبت اعلام می‌شود.

او گفت: عمده علت ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی، برگزاری تور‌های مسافرتی به جلفا، فعالیت رستوران‌ها در نقاط آسیب پذیر و دورهمی خانوادگی و شرکت در جشن‌ها است.

درستی اظهار کرد: تزریق دوز دوم واکسن‌های سینوفارم و اسپوتنیک نیز در آذربایجان شرقی از سرگرفته شده و پیش بینی می‌شود تزریق دوز اول نیز دوباره از آخر هفته جاری یا ابتدای هفته آینده آغاز و بر این اساس واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ هم شروع شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.