مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی‌ها و از دست رفتن منابع آب زیرزمینی تنها راه برای استفاده همیشگی از آب، مصرف بهینه آن است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه از اول تا هفتم تیر هفته صرفه جویی در مصرف آب است، بیان کرد: کشور ما در منطقه گرم وخشک قرار دارد و بارش‌های کشور ما یک سوم میانگین جهانی است. استان بوشهر نیز از لحاظ منابع آبی به مراتب شرایطی نامناسب‌تر از دیگر نقاط کشور دارد.

او افزود: منابع زیرزمینی در این استان به علت خشکسالی و برداشت بی رویه از دست رفته است و به جز منابع آب شور منابع آب دیگری نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد منابع آب این استان از خارج از استان تامین می‌شود و بخشی از آب مورد نیاز هم استانی‌ها نیز با هزینه‌ای گزاف از راه شیرین‌سازی آب دریا به دست می‌آید.


بیشتر بخوانید


حمزه پور عنوان کرد: با شرایطی که کشور و استان بوشهر دارد چاره‌ای به جز مصرف درست آب نداریم، زیرا ساخته دست بشر نیست و جایگزینی ندارد.

او با اشاره به آموزه‌های دینی در زمینه استفاده بهینه از منابع خدادادی مانند آب، تاکید کرد: همه موظفیم که آب را صحیح مصرف کنیم تا همیشه بتوانیم از مایه حیات بهره‌مند شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از رسانه‌های استان به ویژه صداوسیما برای ترویج مصرف صحیح آب قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.