مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان در دوران شیوع ویروس کرونا صرفا برای کسبه‌هایی که با توجه به آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا نتوانستند فعالیت کنند، تخفیفاتی را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام محسن مومنی‌مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت:  مستاجران به‌مدت یک تا دو سال مورد طرح بخشودگی قرار گرفته‌اند.

او  ادامه داد: از جمله اقدامات شاخص سازمان اوقاف و امور خیریه در دوران مدیریت جدید راه‌اندازی و تشکیل کمیسیون املاک و کمیسیون بهره‌وری اقتصادی موقوفات بوده که این کمیسیون‌ها کمک بسیاری در شفافیت موضوعات پیرامون وقف داشته‌اند و از آنجا که همه اعضا ستادی سازمان از مسوولان بازرسی، تحقیق، حراست معاونت‌های بهره‌وری اقتصادی، حقوقی و ثبتی در این کمیسیون‌ها عضو هستند این مساله خود به کم کردن زمان صدور مجوز‌ها و تسهیل در کار ارباب رجوع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همواره توصیه می‌کنیم که کارشناسان ادارات اوقاف در مواجهه با ارباب رجوع و مراجعه‌کنندگان آن‌ها را راهنمایی و ارشاد کنند که با قوانین وقف به درستی آشنا شوند و معتقدیم اگر مردم با قوانین وقف آشنا شوند بسیار استقبال می‌کنند و خیلی سریع مشکلات پیرامون اراضی را که در تصرف دارند به‌صورت منطقی، شرعی و قانونی حل و فصل می‌شود.

او تصریح  کرد: هم‌اینک رقبات تجاری سیستان و بلوچستان ۵۷۸ مورد است که این سازمان برای آن‌ها سند اجاره صادر می‌کند.

حجت الاسلام مومنی مقدم افزود: بیشترین رقبات تجاری سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۴۲۲ رقبه به زاهدان، ۷۵ رقبه ایرانشهر، ۷۳ رقبه زابل و هشت رقبه زهک اختصاص دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار