مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان باید راهبر زیست بوم فرهنگی بوده و درصدد تبلیغ عمومی و همگانی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام والمسلمین منصور باقربیگ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ماموریت مهم این سازمان تحول است و سازمان تبلیغات باید یاریگر مردم در مسیر تبلیغ فرهنگ باشد.

او گفت: تبلیغات به عنوان یک واجب عینی مقدماتی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها خدمات اجتماعی است که اگر بستر تبلیغات فراهم نشود واجب سودی ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: خدمت رسانی به اقشار ضعیف‌تر جامعه و مناطق محروم بویژه در این استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سیستان و بلوچستان طرح‌هایی با عنوان طرح تحول اجتماعی مسجد محور در دست اجرا دارد که مردم می‌توانند مشکلات خود را از طریق مسجد محل پیگیر و مساجد نیز از مسوولان زیربط مطالبه گر باشند.

حجت الاسلام باقربیگ گفت: تشکیل اتاق وضعیت قوی و مشرف به مسائل استان به منظور طراحی عملیات فرهنگی و تقویت تشکل‌های دینی از دیگر طرح‌های در دست پیگیریست که به صورت جدی در حال انجام است.

او افزود: پرداختن به تاریخ شفاهی بزرگان فرهنگی سیستان و بلوچستان و ثبت زندگینامه این افراد و طرح گسترش خانه‌های دینی در سراسر استان بویژه حواشی شهر‌ها در زمینه کارآفرینی و آموزش قرآن برای بانوان از دیگر موارد مهمی بوده که توسط سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در حال پیگیری و انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طرح جامع فعالیت‌های قرآنی از طریق موسسات و جلسات مردمی نیز توسط این سازمان در حال انجام است.

او ادامه داد: امیدواریم اقدام فرهنگی اساسی در سیستان و بلوچستان انجام و تمامی فعالان فرهنگی ارتباط تنگاتنگی با تبلیغات اسلامی داشته باشند.

حجت الاسلام باقربیگ گفت: حدود ۱۰۷ خانه دین در استان فعال هستند که در تلاشیم این خانه‌ها را به لحاظ ساختاری و محتوایی تقویت کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار