مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نزدیک به ۲ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در استان اصفهان به‌طور کامل علیه کرونا واکسینه شدند و ۲ دوز را دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون حدود ۲۷۰ هزار نفر در استان اصفهان دوز اول واکسن کرونا و حدود ۹۰ هزار نفر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.

او با بیان اینکه میزان پوشش واکسن کرونا بین سالمندان بالای ۷۰ سال استان بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است، اظهار کرد: شماری از سالمندان با وجود ارسال پیامک، برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه نکردند.

فدایی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت آثار خوبی بین کارکنان این کادر از نظر اعتماد به نفس و کاهش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ داشته است، تصریح کرد: هنوز نمی‌توان گفت که واکسیناسیون کرونا در سطح جامعه آثاری داشته است، زیرا درصد بسیار کمی نسبت به جمعیت استان، این واکسن را دریافت کردند.

او با اشاره به تحویل محموله جدید ۵۰ هزار دوزی واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از نوع "سینوفارم"، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تزریق دوز دوم واکسن کرونا به افرادی که حدود یک ماه پیش دوز اول واکسن را دریافت کردند در حال اجراست و با رسیدن محموله جدید، تعداد بیشتری از افرادی که موعد تزریق دوز دوم آن‌ها رسیده است، واکسینه می‌شوند.

مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: بخشی از واکسن‌های جدید نیز برای تزریق دوز اول به افراد مخاطب در گروه‌هایی که تاکنون به منظور دریافت واکسن کرونا معرفی شدند، استفاده می‌شود.

فدایی از مردم خواست تا زمانی که پیامک فراخوان برای دریافت واکسن کرونا را دریافت نکردند از مراجعه به مراکز بهداشت پرهیز کنند گفت: برای تزریق دوز دوم نیز به گروه‌های سنی مختلف، پیامک ارسال خواهد شد.

او با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون به میزان واکسن‌هایی که در اختیار دانشگاه است، بستگی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر سرعت آن در اصفهان چندان مطلوب نیست و ما نیاز به واکسن‌های بیشتری داریم.

واکسیناسیون علیه کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.