رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در خراسان جنوبی گفت: در دادگاه نظامی نیرو‌های مسلح برای ۱۴/۷ درصد مجازات حبس از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، محمدپور ، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در استان در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: در جریان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هیچ گونه تخلفی از سوی نیرو‌های مسلح در استان ثبت نشده است.

او افزود: در سال ۹۹ تعداد ۱۰۱ درصد پرونده‌های ورودی به دادسرای نظامی استان مختومه شد.

محمدپور گفت: در دادگاه نظامی در سال ۹۹، ۱۰۵ درصد از پرونده‌های ورودی مختومه شده است و در اجرای احکام در سال ۹۹، ۹۹/۲ درصد از پرونده‌های وارده به دادسرا مختومه شده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در استان افزود: رسیدگی به پرونده‌های دادسرای نظامی هم اکنون به روز انجام می‌شود. در برخی موارد ممکن است ۴۸ ساعت زمان رسیدگی به طول انجامد.

او افزود: تعداد مراجعه کنندگان به محاکم نظامی درسال ۹۹، ۷ هزار و ۶۳۰ نفر عنوان کرد که نسبت به سال قبل آن ۵ درصد کاهش تردد داشته ایم که یکی از دلایل آن مسئله بررسی آنلاین بوده است.

محمدپور گفت: در سال ۹۹ در دادگاه نظامی نیرو‌های مسلح برای ۱۴/۷ درصد مجازات حبس از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شده است.

دادستان نظامی نیرو‌های مسلح در استان نیز اجرای سند تحول قوه قضائیه، نظارت بر اجرای صحیح قانون احیای حقوق عامه مردم و پیشگیری از وقوع جرم را از جمله برنامه‌های این سازمان اعلام کرد.

جلوه گر افزود: سال گذشته تعداد ۷۸ دوره آموزشی با شرکت ۱۲ هزار و ۸۵۰ نفر ساعت در مراکز آموزشی و نظامی استان و همچنین کلاس‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی ویژه محکومین در زندان‌های استان برگزار شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.