رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: ما آزادی داریم که الگوی جهانی است، اما آزادی نظارت بر مسئولین و پاسخگویی مسئولین به مردم امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  عصر سه شنبه در جشن پیروزی حامیان رئیسی در تبریز گفت: مفتخرم در جشن شروع تحول بزرگ کشور در گام دوم انقلاب اسلامی در دیار بزرگان و اهل علم، غیور مردمان، عدالت طلبان و… حضور یافته‌ام.

اوافزود: انتخابات ۲۸ خرداد اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب بود و که با حضور بانشاط مردم علی رغم تحریم کنندگان و بدخواهان و کرونا رقم خورد.

او ابراز داشت: با وجود بی کفایتی برخی مسئولین در روز رأی گیری، شما مردم نصاب خوبی را ثبت کردید. انتخاب فردی انقلابی و امتحان پس داده و یاور رهبری، منشأ یک تحول در کشور خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این انتخابات با این شور و شعف مردمی و این انتخاب، جهانیان فهمیدند انقلاب اسلامی در متن جامعه و در گستره ایمان مردم جای خود را باز کرده است.

زاکانی افزود: انتخاب رئیس جمهور مکتبی در انتخابات ریاست جمهوری، حامل پیام بزرگی به منطقه و جهان است. امروز متأسفانه استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم و این تهدیدی برای استقلال سیاسی ماست و نیازمند به پا خواستن هستیم.

اوگفت: ما آزادی داریم و آزادی ما الگوی جهانی است، اما آزادی نظارت بر مسئولین و پاسخگویی مسئولین به مردم امری ضروری است.

او افزود: صحبت از عدالت می‌کنیم، اما با وجود فقر و تبعیض و فساد نمی‌توانیم داعیه عدالت داشته باشیم. امروز دولت آقای رئیسی برنامه‌هایی ارائه کرده تا ریشه‌های فقر و تبعیض و فساد را در کشور خشک کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مسئولین خودباور با تبعیت از رهبر انقلاب و با خدمت و نوکری به مردم، در استیفای حقوق شما در شکستن تحریم‌های ظالمانه و تکیه بر توان داخلی آنگونه عمل کنند که رفع مشکلات مادی و معنوی را به چشم خودمان ببینیم.

زاکانی گفت: امروز صد برابر قبل نیاز به انسجام نیرو‌های انقلاب داریم، تازه کار شروع شده و نباید عده‌ای احساس کنند که باید امیال شخصی خود را دنبال کنند. امروز یک یاور ولایت پا به عرصه خدمت گذاشته و نیرو‌های انقلاب باید ید واحده شوند.

او اظهار داشت: امروز باید با شایسته سالاری در کشور و ایجاد زمینه نظارت مردم بر مسئولین و پاسخگویی مسئولین و با محور قرار دادن نخبگان، گامی بلند در ساختن ایران اسلامی برداریم.

او افزود: باید برای نسل چهارم و پنجم یک انتقال پیامی داشته باشیم تا مسیر آینده را جدا از راه طی شده و با تکیه بر همه قابلیت‌های افتخارآمیز ۴۲ ساله انقلاب و نفی پلشتی‌ها و پلیدی‌ها، انقلاب را بر بام جهان بنشانیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  افزود: دوره انشا خواندن تمام شده است، باید با تغییر رویکرد و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و با خدمت به مردم توان را در داخل کشور گذاشت و از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی بهره‌مند شویم. باید از ساختن یک ایران نمونه و الگو دفاع کنیم.

زاکانی ادامه داد: باید یک جمع سپاری عمومی داشته باشیم و مسیر آینده را جدای از راه طی شده با تکیه بر قابلیت‌های گذشته دفاع کنیم.

او گفت: دولت مردمی و انقلابی رئیسی می‌تواند در کنار همه نهاد‌های حاکمیتی و حکومتی و در کنار شما مردم بتواند عرصه انتخابات را به یک عرصه اساسی تبدیل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.