به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جابهجایی و اثاثکشی به محلی جدید، همواره بخشهای هیجانانگیز و سختی در پیش دارد. اگر اسبابکشی خودتان را درست پیش نبرید؛ ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید. شکستن و از بین رفتن لوازم، گم شدن وسایل کوچک و زمانگیر بودن اسبابکشی نامنظم از جمله مشکلاتی است، که با آن مواجه خواهید شد.
اما آیا میتوان اثاثکشی را به شکل بهتری پیش برد؟ آیا میتوان از این مشکلات جلوگیری کرد. در ادامه، با ما همراه باشید تا فوتوفنهای اسبابکشی حرفهای را بررسی کنیم. با رعایت این نکات، میتوانید از دغدغههای حمل و نقل دوری کنید و حتی تجربه لذتبخشی از جابهجایی به محل جدید داشته باشید. این مطلب را از دست ندهید و اسبابکشی بدون دردسر را تجربه کنید.
بیشتر بخوانید:
آیا هنوز ژاپنیها موقع اثاثکشی وسایلشان را دور میریزند؟
اصول بستهبندی وسایل چیست؟
اولویتبندی در اثاثکشی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد نظم، به فرایند آن نظم میدهد. اما چگونه میتوان در این فرایند نظم ایجاد کرد؟ در ادامه بخشی از مهمترین اصولی که باید رعایت کنید را بررسی میکنیم:
تهیه فهرست از وسایل: حتی اگر جابهجایی وسایل را به دست متخصصان حرفهای نوبار بسپارید؛ تهیه فهرست وسایل اهمیت زیادی دارد. بهتر است پیش از روز اثاثکشی، به اتاقهای مختلف خانه بروید و اسم وسایل مختلف را یادداشت کنید. همچنین بهتر است نکات مربوط به هر وسیله را بنویسید. نکاتی از قبیل جنس وسیله، نوع جا به جایی درست آن و محلی که در خانه جدید برای آن در نظر گرفتهاید. پس از طی این مراحل، وسایل را دستهبندی کنید و ترتیب جابهجایی آنها را بنویسید.
جابهجایی وسایل اضافی ممنوع!: همه افراد، وسایل مختلفی در خانه دارند، که کاربردی ندارد و صرفا در طی زمان فراموش شدهاند. بهتر است این وسایل را کنار بگذارید یا اگر ارزشی دارند، آنها را بفروشید یا اهدا کنید. جالب است بدانید طبق تکنیکهای فنگشویی، دور ریختن وسایل اضافی بر روحیه شما نیز تاثیر مثبتی دارد! علاوه بر آن، با حمل و نقل وسایل کمتر در انرژی، زمان و هزینههای خود صرفهجویی میکنید.
صرفهجویی در زمان: فرایند اسبابکشی میتواند طولانی و خستهکننده باشد. از این رو، بهتر است با تدارکات مناسب، زمان کمتری را صرف آن کنید. جعبه، چسب و ماژیک به میزان کافی تهیه کنید و شروع به بستهبندی وسایل کنید. همچنین، جابهجایی برخی از وسایل به دلیل ظرافت یا قرار گرفتن در محلهای دشوار سختتر است. بنابراین، ابتدا سراغ بخش سخت ماجرا بروید؛ تا در انتها انرژی کافی برای بقیه فرایند داشته باشید.
اسبابکشی سازماندهی شده یا بینظم؟
اسبابکشی مناسب، نیاز به رهبری صحیح دارد. در غیر این صورت، هرج و مرج در خانه جدیدتان شکل میگیرد. حتی ممکن است افرادی آسیب ببینند و وسایل ارزشمندتان گم شده یا خراب شوند. پس حتی اگر وسایل کمی دارید و با سفارش وانت بار با کارگر قصد جابهجایی آنها را دارید؛ باید شروع به تقسیم وظایف کنید. هر فردی را مسئول یک بخش قرار دهید تا همهچیز با سرعت و نظم پیش برود. با توجه به تواناییهای افرادی که برای کمک آوردهاید، بین آنها تقسیم وظایف کنید. فردی را هم مسئول هدایت کارگران قرار دهید تا وسایل زودتر و راحتتر جابهجا شوند.
فراموش نکنید که لوازم کمکهای اولیه نیز همراه خود داشته باشید؛ تا در صورت بروز حادثه، بتوانید از وقوع شرایط وخیمتر جلوگیری کنید. اگر بخشهایی از خانه جدیدتان، نیاز به تعمیر یا شخصیسازی دارد؛ حتما پیش از جابهجایی آنها را تکمیل کنید. در ضمن، به هیچ عنوان پیش از مشخص شدن محل هر وسیله، جعبه آن را باز نکنید. از وسایل کوچک نیز شروع کنید، تا اطرافتان شلوغ و به هم ریخته نشود. اگر وسایل اضافیای دارید که محلی برای انبار آنها در خانه جدیدتان نیست؛ بهتر است پیش از حمل و نقل فکری برای آنها بکنید تا وقت و انرژی شما هدر نرود.
منبع: انتخاب
انتهای پیام/