معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از رشد ۲۲ درصدی صادرات کرمانشاه در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت : در شرایط تحریم، دلار به دلار صادرات حیاتی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از صادرات به عنوان یکی از شاخص‌های رشد اقتصادی در جهان یاد کرد و گفت : در شرایط تحریمی که کشور ما با آن مواجه است، دلار به دلار صادرات حیاتی است و در داخل کشور به آن نیاز داریم.

او با بیان اینکه کرمانشاه بین سایر استان‌های کشور یک استان کاملا صادراتی محسوب می‌شود، وجود پنج مرز رسمی در استان را بیانگر این موضوع دانست و گفت : کرمانشاه از گذشته تاکنون در زمینه تجارت کالا در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: این شرایط ویژه کرمانشاه در حوزه تجارت و صادرات، کار را دشوارتر می‌کند و نیاز به مدیریت جدی‌تری دارد.

باباخانی سپس اشاره‌ای به زیرساخت‌های مرزی استان داشت و افزود: از بین مرز‌های رسمی استان، فقط دو مرز خسروی و پرویزخان شرایط بهتری دارند و در سه مرز دیگر حتی در زمینه امکاناتی مانند فیبر نوری با مشکل مواجهیم.

او بهبود زیرساخت‌های مرزی استان را نیازمند همکاری همه بخش‌های مختلف دانست و ادامه داد: البته با وجود همه این مشکلات حجم صادرات در مرز‌های استان بسیار قابل قبول است.

 این مسئول گفت: پارسال با وجود آنکه کرونا اقتصاد تمام جهان و کشور ما را نیز درگیر کرده بود و تجارت روند نزولی داشت، اما ارزش صادرات از مرز‌های کرمانشاه در مجموع رشد هشت درصدی را شاهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: این رشد در شرایطی رخ داد که برخی مرز‌های ما برای چند ماه تعطیل بود و عمده بار صادراتی کرمانشاه را مرز پرویزخان به دوش می‌کشید.

باباخانی گفت: در سه ماهه اول اول امسال صادرات از مرز‌های کرمانشاه رشد ۲۲ درصدی داشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.