وزیر دفاع روسیه نسبت به خطر وقوع جنگ داخلی در افغانستان پس از خروج نیرو‌های ناتو از این کشور هشدار داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزرای اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه معتقد است در صورت خروج نیرو‌های ناتو خطر وقوع جنگ داخلی افغانستان را تهدید می‌کند.

سرگئی شویگو روز چهارشنبه اعلام کرد ناتو نزدیک به ۲۰ سال در افغانستان درگیر بود و نتوانست به نتیجه مطلوب در این کشور برسد. برای تغییر این وضعیت اقدامات فوری لازم است.

پس از اعلام رسمی عقب نشینی نیرو‌های آمریکا از افغانستان از سوی جو بایدن، ناتو در اواخر آوریل اعلام خروج نیرو‌های خود از افغانستان را آغاز کرده است. مقامات ناتو در آن زمان به رسانه‌ها اعلام کردند برغم نگرانی از قدرت گرفتن طالبان در منطقه، روند خروج از افغانستان، منظم، هماهنگ و آگاهانه خواهد بود.

پس از مذاکراتی که چندین سال به طول انجامید و بیش از یک بار متوقف شد، آمریکا و طالبان در فوریه ۲۰۲۰ توافقی را در دوحه امضا کردند؛ توافق نامه‌ای که سازماندهی خروج تدریجی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و زمینه سازی مذاکرات مستقیم بین دولت این کشور و طالبان را فراهم می‌کند. با شروع خروج نظامیان آمریکا از اواسط اردیبهشت از افغانستان، طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا به پایان خواهد رسید.

رئیس جمهور آمریکا که با آغاز به کار در کاخ سفید از بازبینی توافق با طالبان خبر داده بود، اخیرا اعلام کرده که نیرو‌های آمریکایی تا ماه سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار