مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از فرسودگی ۱۲ درصد از مدارس استان خبر داد.

چاوشیان مدیرکل  نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مدارس به طور کلی به سه دسته‌ی مستحکم، مشمول مقاوم سازی و فرسوده تبدیل می‌شوند که در خراسان جنوبی ۱۲ درصد آن‌ها فرسوده یا تخریبی هستند.

او با اشاره اینکه در سطح خراسان جنوبی ۳ هزار مدرسه وجود دارد افزود: این مدارس شامل ۱۰ هزار کلاس می‌شود که از این میان نزدیک به ۳۶۰ مدرسه فرسوده است.

چاوشیان تصریح کرد: سه نوع اعتبار برای تجهیز و نوسازی مدارس اختصاص داده می‌شود که یک نوع اعتبار ملی و دارای بالاترین مقدار بودجه است و یک نوع شامل اعتبارات استانی و نوع دیگر کمک‌های خیرین است.

مدیرکل  نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال اعتبارات ملی و استانی برای توسعه و تجهیز مدارس هنوز اختصاص داده نشده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود همانند سال ۹۹ که بودجه‌ها نسبت به سال ۹۸، ۶۰ درصد افزایش داشت امسال هم شاهد افزایش بودجه‌ها با توجه به گران‌تر شدن تمام مواد و مصالح ساختمانی باشیم.

او  گفت:  همچنین در استان ۵۸ مدرسه‌ یک کلاسه یا کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز  وجود دارد که از سال ۹۹ شروع به حذف  مدارس کانکسی  و ساخت مدرسه  جایگزین آن شده است.

چاوشان  ادامه داد: از میان ۵۸ مدرسه کانکسی تاکنون ۱۹ مدرسه ساخته و تحویل داده شده و ما بقی مدارس تا پایان مهر ماه ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

 انتهای پیام / ط  آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.