مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات کشور تاکید کرد؛

ضرورت همکاری تشکل‌های مردمی جهت شناسایی چالش‌های استان ها

اکبری بر ضرورت همکاری و همراهی با تشکل‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای شناسایی چالش‌های هر استان تاکید کرد.

 

روح الله اکبری مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات کشور در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در سفر خود به سمنان با بیان اینکه باید همکاری و همراهی با تشکل‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای شناسایی چالش‌های هر استان انجام شود گفت: بمنظور همراهی و امادگی کارمند‌ها متناسب با این رویکرد، آموزش منابع انسانی و استفاده از فناوری‌های نوین در دستور کار قرار گرفته است.

او  افزود: دیوان محاسبات در دوره جدید متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب بحث جامعه سازی و مردم پایه کردن فعالیت‌ها را در دستور کار قرار داده است.

اکبری ابراز داشت: بمنظور برخط کردن و بروز کردن نظارت‌های مالی و ایجاد انضباط مالی در دستگاه‌ها، استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی انجام می‌شود.

مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات کشور ضمن بیان اینکه از دیگر برنامه‌های این سازمان نظارت مستمر است که روز گذشته اولین گزارش ۲ ماهه ۱۴۰۰ توسط استان‌ها ارسال شد ابراز داشت: باهدف تسریع خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی به مردم، هر ۲ ماه گزارشی از عملکرد مالی دستگاه‌ها، تخصیص اعتبارات و مبادله موافقت نامه‌ها از همه استان‌ها ارائه شود.

مظفری مدیر کل دفتر اموزش و بهسازی منابع انسانی دیوان محاسبات کشور ابراز داشت: بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای تکالیف و ماموریت‌هایی که در قوانین و مقررات تنظیم شده است، عدم اجرای تکالیف و اجرای ناقص توسط دستگاه‌ها ناشی از عدم اشراف به قوانین و مقررات است.

مظفری تشریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در دیوان محاسبات در راستای اجرای قوانین مرتبط با تولید،۸۰ درصد تکالیف اجرایی نشده و در برخی موارد درست اجرا نشده است.

او هم چنین بیان کرد: دوره های آموزشی لازم به مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود تا به بهترین صورت و در زمان مقرر در قوانین اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیر کل دفتر اموزش و بهسازی منابع انسانی دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: باتوجه به شرایط شیوع کرونا، اموزش‌های دستگاه‌ها کاهش یافته بود که خوشبختانه برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری اموزش‌های کاربردی مختلف بمنظور کاهش تخلفات و ارتقای کارایی و اثر بخشی دستگاه‌ها صورت گرفته است.

مظفری ادامه داد: اولین اموزش برای مسئولین دستگاه‌های اجرایی در خصوص قانون بودجه ۱۴۰۰ در هفته‌های اینده انجام می‌شود تا بتوانند به اهداف مندرج در قانون بودجه که رفاه و توسعه و خدمت به مردم است محقق شود.

میر شکاری مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان با بیان اینکه دیوان فناورانه و مردم پایه از شعار‌های این سازمان است گفت:حسابرسی‌ها از حسابرسی رعایت و صورت‌های مالی به سمت حسابرسی‌هایی که در زندگی مردم تاثیر بسازی دارد تغییر رویکرد داشته است.

او هم چنین ابراز داشت: با توجه به تغییر رویکرد حسابرسی‌ها در حوزه‌های کشت و صنعت و گردشگری انجام می‌شود تا بتوان مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف شناسایی و بررسی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.